Ekmek Makinesinde Kakaolu Kek



 



Yaklaşık 4-5 yıldır ekmek yapma makinesi kullanıyorum, ama ekmek yapımı ve mayalama işlemleri dışında, farklı bir amaç için kullanmamıştım makinemi. Aslında bu tür makinelerin reçel ve kek yapma gibi fonksiyonları da bulunmakta. Bu tarifi Mutfak Sırları'nda görünce, "Kek yapma fonksiyonunu bir deneyeyim." dedim. Gördüm ki, makine ile kek yapmak çok kolaymış. Tüm malzemeyi makineye koyuyorsunuz ve 2 saat sonra kekiniz hazır. Ne çırpmak, ne de kek kalıbına aktarmakla uğraşıyorsunuz. Zamanı kısıtlı olanlara, fazla uğraşmak istemeyenlere öneriyorum bu muhteşem kabaran ve yumuşacık olan bu keki. 


Malzemeler:

1,5 su bardağı süt



2 adet yumurta



3/4 su bardağı sıvı yağ




1,5 su bardağı toz şeker



1 paket vanilya




3 yemek kaşığı kakao




2,5 su bardağı un

1 paket hamur kabartma tozu




Yapılışı:

1. Sırası ile ekmek makinesinin haznesine, süt, yumurta, sıvı yağ, şeker, vanilya, kakao ve unu yerleştirin. 

2. Ardından, unun ortasına bir çukur açın ve kabartma tozunu ekleyin. 

3. Ekmek makinenizi kek pişirme programına ayarlayın. Kekiniz pişince hazneyi makineden çıkartın. 1 saat kadar soğumasını bekledikten sonra keki kalıptan çıkartın. 

Afiyet olsun! 


Yorumlar

  1. ne güzelmiş.ben de duymuştum ama açıkçası pek kimsede rastlamamıştım.dediğin gibi reçel de yapılıyormuş.o da bu kadar kolaysa ne güzel..sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  2. Deryacığım,
    Çok teşekkürler!
    Reçeli de deneyeceğim bir gün.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ben daha önce kek yapmıştım makinemde ama böyle güzel kabarmamıştı. Senin tarifini de deneyeceğim. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim, Elmascığım. Mutlaka denemelisin.

    YanıtlaSil
  5. Daha once denedim bu keki, herkes cok begendi. Baya browni tadi veriyor. Acaba icine ceviz katsak, kek pisince de uzerine browni tarifinde verdiginiz cikolata sosundan hazirlayip doksek nasil olur😊

    YanıtlaSil
  6. Bende uzun zamandır evde, ekmek makinesi ile çeşit çeşit ekmek yapmaktayım. Yemesi de yapması da çok keyifli. Başlarda kekte denemiştim.O dönemler de sık yaptığım için ölçüleri bir yere kaydetmemiştim. Kek yapımına ara verince ölçüleri unutmuştum. Tekrar kek pişirmek adına deneme yanılma yöntemini kullanacaktım. Ancak sizin sayenizde fikir sahibi oldum. Keyifle deneyeceğim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel oluyor çok da pratik mutlaka deneyin.

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Unknown,

    Bence ceviz de, çikolata sosu da güzel olur.

    Ziyaretiniz için teşekkürler. :)

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Dertdeva Teyze,

    Ziyaretiniz için teşekkürler. :)

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Onur,

    Ziyaretiniz ve güzel sözleriniz için çok teşekkürler. :)

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  11. Muhteşem bir tat. Şiddetle tavsiye ediyorum. Bir daha kolay kolay fırında krk yapmam sanırım:)

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Feyzacığım, bu harika bir kek ve ailece favorimiz. Çırpma kabı, kek kalıbı vs ile uğraştırmadığından inanılmaz pratik ve tadı muhteşem! bu kekinle tanıştığımızdan beri başka kek yapmıyorum (tembel miyim ne?) tüm diğer tariflerin gibi çok lezzetli. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Özge,

    Bu kadar beğenmene çok sevindim.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  15. Duygucuğum, tarifi beğenmene çok sevindim. Afiyet, sıhhat olsun. Ben de pratik oluşunu çok seviyorum.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  16. Duygucuğum, tarifi beğenmene çok sevindim. Afiyet, sıhhat olsun. Ben de pratik oluşunu çok seviyorum.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  17. Bunu hangi marka makina ile yaptiniz acaba

    YanıtlaSil
  18. Sıvı yapın tam ölçüsü bardakla ne kadar acaba

    YanıtlaSil
  19. merhaba kadriye benim adım, arçekik eym ile kek yaptım ama felaket oldu tarif ararken sizi buldum merak ettiğim şey acaba haznenin içindeki karıştırma aparatını çıkartıyor musunuz? yoksa ekmek yapar gibi kendi mi karıştırıyor teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Unknown,

    Makinem Clatron markaydı.

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Sedanur,

    Yaklaşık olarak 1 su bardağından 1-2 parmak eksik sıvı yağ kullanılacak.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Kadriye,

    Yok, makinenin içindeki karıştırma aparatını çıkartmıyorsunuz. O aparat, malzemenin karışmasını sağlıyor. Aynı ekmekte olduğu gibi, kek piştikten sonra aparatı çıkaracaksınız.

    YanıtlaSil
  23. Bende deneyeceğim şuan ama aklıma takıldı 1.5 şu bardağı süt biraz fazla değil mi sanki 1 bardak yeterli olur gibi o kadar una

    YanıtlaSil
  24. Benim.arcelik ekmekçim var uzun zamandır kullanmadığım için klavuzu kaybettim.bana nasıl kullanacağıma yardımcı olabilecek biri var mı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar