Ben's Cookies- Bol Çikolatalı Kurabiye Tarifi










Ben's Cookies için, dünyanin en güzel kurabiyesi diyebilirim. Neden mi bu kadar güzel? Kuru veya ağızda hamurlaşan bir kurabiye değil. Bilakis, daha kekimsi, yumuşak bir yapısı var. 


Peki nedir bu Ben's Cookies? Bu kurabiye, İngiltere'nin özellikle Londra şehrinde farkli şubeleri olan bir kurabiye markası.  Sadece İngiltere değil, Arap ülkeleri ve Uzak Doğu'da da şubeleri var. Bütün dünyada ünlü yani. 


Farklı çeşitleri var bu kurabiyenin. Çikolatalısından tutun da, hindistan cevizlisine, fıstık ezmelisine kadar her çeşidini bulabiliyorsunuz. Şu ana kadar 3 kez İngitere'ye gittim ve her seferinde bu kurabiyenin müdavimi oldum. Hatta Türkiye'ye bile getirdim, özel kutusunda. Bir anım da var, bu kurabiye ile ilgili. Oxford'dayken ilk şubesi olan Covered Market'taki Ben's Cookies'e gitmiştim. Oradaki oldukça yaşlı olan satıcıya, bu kurabiyeleri kimin yaptığını sorduğumda, bana kendisinin yaptığını söylemişti. Ben de, kendisine, "Siz gerçekten o Ben misiniz?" diye sormuştum, şaşkınlıkla. Artık gerçekten o kişi "Ben" miydi bilemiyorum, ama benim için güzel bir anı olarak kaldı. 


Bu kurabiye, küçücük dükkanların içinde süt, kahve ve çay ile beraber sunuluyor. Bence, aynı o küçük dükkanlarda satıldığı gibi, kesinlikle süt veya ve kahve eşiliğinde yenmeli. 


Bu kurabiyenin tarifini nette aradığımda muhteşem bir video'ya denk geldim ve tarifi de oraya uyarak yaptım. Videoyu seyretmek isterseniz, buyrun: 


Gelelim malzemelerine ve yapılışına... 


Malzemeler: 

*Su bardağı 240 ml'lik olacak


300 gr  (1,5 su bardağı) toz şeker
200 gr ( 1 su bardağından 2 yemek kaşığı eksik) küp küp kesilmiş, oda ısısında beklemiş yumuşak tereyağı
1 yumurta
75 gr (2/3 su bardağı*)kakao
275 gr (Yaklaşık 2 su bardağı)un 
1 tepeleme çay kaşığı kabartma tozu
1-2 yemek kaşığı soğuk süt

İri sütlü/bitter ve beyaz çikolata parçaları (Miktarı isteğinize kalmış)

Yapılışı: 

1. Fırını önceden 200 derecede ısıtın. 

2. Toz şeker ve tereyağını bir mikser yardımıyla çırpın. 

3. Yumurtayı ekleyip yeniden çırpın.

4. Kakaoyu eleyerek ekleyip spatula veya tahta kaşık yardımıyla karıştırın. 

5. Unu ve kabartma tozunu eleyip ilave edin ve yine spatula veya tahta kaşık yardımıyla karıştırın. 

6. Biraz katı, karıştırması zor bir hamur elde edeceksiniz. Hamuru yumuşatmak için biraz süt ilave edin (Aman çok olmasın; çok yumuşamasına gerek yok). 

7. İri sütlü veya bitter çikolata parçalarını ekleyip hamuru biraz daha karıştırın. 

8. Hamurdan iri parçalar alıp yuvarlayın. Tam ortasına beyaz çikolata parçasını koyup hamurun içine gömün (Böylelikle, beyaz çikolata hamurun içinde kalıp eriyecek. Dilerseniz, tam ortasına diğer çikolata parçalarından da koyabilirsiniz. Çikolata çeşidi tamamıyla sizin damak zevkinize kalmış). Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinin içine kurabiyeleri aralıklı olarak yerleştirin. 

9. Önceden ısıttığınız sıcak fırının üstten bir alttaki rafında, turbo ayarında 10 dakika pişirin. Sakın süreyi aşmayın. Bu kurabiyeyi iki kez pişirdim. İlkinde biraz fazla pişirmişim; biraz kuru oldu. Fırından aldıktan sonra, kurabiyeleri yerinden oynatmadan 20 dk soğutun. Sonra da, bu çikolata bombasının tadını çıkartın. ;-)

Afiyet olsun!




















Bu kurabiyeyi defalarca denedim. Bir de, sadesini deneyeyim dedim. Yapılış aşamasında 4.aşamayı atlayıp(yani kakaoyu eklemeden) diğer kuru malzemeleri ekledim ve hamuru yoğurdum. Hamurun yarısını ayırıp çikolata, badem, ceviz ve üzüm ile süsledim. 

O şekilde pişirdim. 




Hamurun kalan yarısına da kakao ekleyip yoğurdum. Çikolatalı Ben's Cookies elde ettim.   




Yalnız sade yapacaksanız, yani kakao kullanmayacaksanız, şeker miktarını biraz daha azaltabilirsiniz. 







Yorumlar

  1. Sabırsızlıkla yapmayı ve yemeyi bekliyorum canım cok sagol.
    Ellerine emeğine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene, Gizemcim. Bayilacaksin. :-) ben de opuyorum

      Sil
  2. Çok güzel görünüyorlar:)Ben ilk bebeğime hamileyken çalıştığım yer Oxford şubesine çok yakındı,hamilelik kilolarımın büyük kısmını bu sayede kazandım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Britbee,
      Nefisler; degil mi? Ziyaretiniz icin tesekkurler!

      Sil
  3. süpersiniz,tarif için binlerce teşekkürler.15 gün londrada bulunma imkanım olmuştu.bu tadı unutmam mümkün değil..tarifi görünce hemen denedim ama şekil verirken çok yaymişim dolayısıyla fazla yayıldı ve bu sebepten biraz daha yaş olmalıyken içi daha kuru oldu.yine de ba yıl dık.tam da rejime başlicakken :P
    tekrar teşekkürler.diğer tariflerinizi de denicem..
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ebru, Ziyaretiniz ve guzel sozleriniz icin tesekkurler!

      Sil
  4. video efsaneydi ya ben hayatımda böyle güzel bi video izlemedim ve tadının enfesss olduğunu düşünüyorum. yarın malzemelri hazır edeceğim ve alıp yapacağım inşallah. teşekkürler tarif için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zeynep,
      Umarim begenmissinizdir; Ziyaretiniz ve guzel sozleriniz icin tesekkurler!

      Sil
  5. merhaba, cok tesekkurler tarif icin, ben bunu denedim, tadi harika oldu fakat kurabiyeler direk eridiler, sizce neyi yanlis yapmis olabilirim.. baya aralikli birakmama ragmen, firindan tepsiyi aldigimda cikolatali kare pizzaya benziyordu :) tadi cok guzeldi ama, esim bayildi, unu az koymus olabilir miyim sizce?

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Ayse Gul, Rica ederim.
    Sanirim un miktari az olmus.
    Ziyaretiniz icin tesekkurler!

    YanıtlaSil
  7. Feyzacım bugün denedim bu kurabiyeleri. Seninkilere bakınca, benimki sanırım biraz fazla pişmiş. Fırın farkı sanırım. Ama yiyen herkes çok beğendi. Teşekkür ederim bu güzel kurabiyeler için :-) İznin olursa bende paylaşmak isterim, tabi seni referans göstererek

    YanıtlaSil
  8. Fatoscugum, begendigine sevindim. Tabii ki paylasabilirsin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Bugun kurabiyenizi denedim tabi biraz fazla miktarlarda çikolata koydum amacçok güzeldi sevgilimde cok begendi Teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
  10. aman yarabbi o videoya aşık oldum resmen

    YanıtlaSil
  11. Bugün denedim bu tarifi. Tamam şeklen pek iyi durmadıklarını kabul ediyorum ama tadı harika oldu :)

    YanıtlaSil
  12. merhaba videodaki tarifte kabartma tozu koymuyor sanırım sizce koymak mı gerekir

    YanıtlaSil
  13. Sevgili umubus ve Hande, beğendiğinize sevindim.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Melek,

    Ben de, video'ya hayran kalmıştım. Çok kaliteli bir çekim yapılmış ve anlatım çok güzel.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Sukriye,

    Video'da Self-raising flour, yani kek unu, kullanılmış. Yani zaten kabartma tozu içerisinde o tür unların. Ben de aynı etkiyi vermek için, biraz kabartma tozu kullandım.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  16. Harika bir tarif, sonuç çok lezzetli ve kapışılan kurabiyeler. Teşekkür ederek, kendi deneyimimi paylaşmak istiyorum:

    1- Şeker miktarı çok fazla olabilir diye, ben 1,5 cup toz şeker kullandım. Bize göre güzel oldu ama tam tarife göre de yapılabilir, çok fazla gelmeyecek sanırım.

    2- "Hamur biraz sert gibi gelebilir ve süt eklenebilir" denen bölümle ilgili de; işin o kısmında elimle yoğurdum kısa bir süre ve hamur hafif yumuşadı ve süt eklemeye gerek kalmadı.

    3- Hamur pişerken yayılabilir diye endişelendiğim için, hamur topları olarak bıraktım tepsiye. Bir dahaki sefere, biraz tepelerinden bastırıp koyacağım çünkü fazla yayılmadı, kalın kaldı...

    Video ise gerçekten harika, paylaşımınız ,için tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil
  17. Harika bir kurabiye ile beni tanıştırdığınız için teşekkürler❤
    Bu gün kurabiyeyi yaptım ve 10 numara 5yıldızı aldı👏😘
    Arkadaşlarıma da ikram ettim ve hep birlikte bayıla bayıla yedik..
    Teşekkürler... Sevgiler ❤

    YanıtlaSil
  18. Elinize sağlık bayıldım bunlara mutlaka yapacağım ayrıca sizde ekşi mayanın tarifi vermı acaba sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Yaaa, ben bu kurabiyenin delisi olmuştum resmen İngiltere'de, hatta gelir gelmez tarif aramış bulamamıştım... Nasıl mutlu oldum tarifi bulduğuma, en yakın zamanda deneyeceğim, ellerinize, emeğinize sağlık.. Bu arada adaşım olduğunuz için ayrıca bir sempatim var size belirtmeden geçmek istemem:) sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Normal margarinle olurmu deneyecemde

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Yaşa, Gülümse ve Gez (Adaşım),

    Ben de bu kurabiyenin müptelası olmuştum, İngiltere'deyken.:)
    Denediyseniz, yorumlarınızı beklerim.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık, denemek için sabırsızlanıyorum. Merak ettiği bir nokta esmer şekerle yapabiliyor muyuz? Gülçin

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Cihan,

    Margarinle de olur, ama tereyağ kadar lezzetli ve sağlıklı olur mu, bilemiyorum. :(

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Gülçin,

    Teşekkürler. Tabii ki, esmer şekerle de yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  25. Merhaba! ben 14 yaşında ve ÇİKOLATA AŞIĞI olan bir kızım. Daha önce hiç bens cook,es yemedim ama tarifi uyguladım. zor değildş ve KESİNLİKLE hayatımda yediğim en iyi kurabiyeydi! çok reşekkürler tarif için!

    YanıtlaSil
  26. İlk hangi tarihte denedim tarifinizi bilmiyorum ama defterime "2 kere yaptım. ÇOK LEZZETLİ OLDU!" yazmışım :)) Dün akşam oğlum yeni yıl için işyerine götürmek üzere Cookies isteyince direk tarifiniz geldi aklıma yüzümü ağartacak, risksiz ikram edilecek... Ve yıllar sonra bugün bir kez daha uyguladığımda tarifinizi yanılmadığımı gördüğüm, eve yayılan muhteşem koku eşliğinde ev halkından gelen iltifatları kabul edip sizinle de paylaşmak için sayfanıza geldim. Çoook teşekkür ederim. Nette bir çok cookies tarifi var, içlerinde lezzetli olanlar da çoktur mutlaka ama bu gerçektem bambaşka; muhteşem. Sevgiler, sağlıklı ve mutlu yıllar...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar