New York Usulu Muzlu Magnolia Puding Tarifi



Magnolia puding, blogumun en fazla tıklanan tarifi son zamanlarda.Pratik ve çok lezzetli olan bu tarifi ben daha çok Türk usulu yapmıştım. Bu kez, asıl bu tarifin orjinalini yapan New York'taki Magnolia Bakery'deki yapılan şekliyle, yani "sweet condensed milk"le yaptım. Orjinal tarifi bulabilmek için birçok yabancı blog okudum ve birçok blogda bulunan orjinal tarifi uygulamaya çalıştım. Bu tarifte 750 ml süt kreması bulunuyordu. Ben de ilk denememi, bu şekilde yaptım. Ama, Türkiye'deki süt kremalarının yoğunluğunun az oluşundan mıdır bilinmez, ilk denememdeki puding biraz akışkan oldu. Ben de tarifi ikinci kez, daha az süt kreması ile yaptım. Bu kez, kıvamı daha iyi oldu. Bir de, orjinal tarifte instant, yani pişmeden kullanabilen bir vanilyalı puding karışımı kullanılıyor. Ama ben instant tatları sevmediğim ve doğal bulmadığım için pişirilen vanilyalı pudinglerden kullandım. İşte, benim yorumumla Magnolia Bakery usulü Magnolia Puding tarifi. Gerci, bazilari sunum acisindan, bu pudingin Magnolia Bakery'dekine benzemedigini soyleyebilir. Dogrudur; Magnolia Bakery'de, kagit bardaklarda sunulur bu tatli. Ben ise, Cook Shop'taki sunumu denedim.

Ayrica, bir not daha... Ben bu tarifi, aşağıda gördüğünüz malzemelerin yarısını kullanarak yaptım.



Malzemeler: 

400 gr sweet condensed milk (Tatlı yoğunlaştırılmış süt)
2 su bardağı süt
1 paket vanilyalı puding
2 paket 200 ml'lik süt kreması
4-5 adet muz
1 paket bebe bisküvisi

Sweet condensed milk'in malzemeleri ve yapılışı

1 litre soğuk süt
1 cup (240 ml'lik su bardağı) şeker
2 yemek kaşığı tereyağı

 Sütü derin bir tencereye veya sütlüğe alıp, şekeri üzerine ilave edin ve karıştırarak şekerin erimesini sağlayın. Süt kaynama noktasına ulaşmaya baslayıncaya dek orta ateşte pişirin. Daha sonra her 10 dakikada karıştırıp, iyice kısık ateşte sütü 2 saat pişirin. Bu sürenin sonunda, tereyağını ilave edip erimesini sağlayın. Tereyağı eridikten sonra sütü ocaktan indirin. Koyu bir süt elde edeceksiniz. Bu ettiğiniz sütü buzdolabında 1 hafta bekletebilirsiniz. Magnolia puding yapmak için de, en az 1 gece buzdolabında bekletin. Bu karışımın, 400 gr'ını magnolia puding için kullanacaksınız. Kalanını da kek yapımı için kullanabilirsiniz. 

Magnolia Puding'in yapılışı: 

1. 2 su bardağı soğuk süt ve vanilyalı pudingi bir tencereye alıp, koyu muhallebi kıvamına gelinceye dek pişirin. İyice soğumasını sağlayın.

2. İyice soğuyan pudingle 400 gr sweet condensed milk'i derin bir kapta mikser yardımıyla çırpın. karışımı, isterseniz buzlukta 10 dk, ya da buzdolabında en az yarım saat bekletin. Bu bekletme karışımın daha da yoğunlaşmasını sağlayacak. 


3. Süt kremasını bir çırpıcı veya mikser yardımıyla çırpın. 


4. Buzdolabında beklettiğiniz muhallebi karışımı ve çırpılmış süt kremasıyla mikser yardımıyla çırpın. 

5. Bir borcama muhallebinin yarısını dökün. Üzerine bütün şekilde bebe bisküvilerini ve dilimlenmiş muzları yerleştirin.


Geri kalan muhallebiyi de döküp pudingi bir gece buzdolabında dinlendirin. 


6. Buzdolabında dinlenmiş pudingin üzerine robotta çekilmiş bebe bisküvileri ve dilerseniz muz dilimleriyle süsleyin. 










Afiyet olsun! 

Yorumlar

  1. Feyza hanim blogunuzun takipcileri olarak sizleri NY a da bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Cok nefis görünüyor gercekten,denemek istiyorum bakalim ,ellinize saglik!

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Feyza,

    Ankara'da Mutfakta Zen söyleşisinde seninle tanışmıştık. Çok keyifli bir bloğun var, seni tanıdığıma çok sevindim! Sevgiler, Candan

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık bende bir arkadaşın bu tarifini görmüş denemiştim pudingi kendimiz elde ediyoruz sizinkiyle benzer nitelikte birde sizin yaptığınızı deneyeceğim gerçi new york city de yemediğimiz için orjinal tad nasıldır bilemeyiz ama :)

    YanıtlaSil
  5. Iyi aksamlar ben tarifinizi denemek istedim ama süt kremasini pisirirken sütün rengi neredeyse karamel rengini aldi yanlis birseyde yapmadim bi fikriniz varmi acaba birde son on dk fazla oldu galiba en kisik ateste olmasina ragmen yaniklar olmus yarin sabah tekrar yaicam gunduz den yapip aksam saat ona kadar bekletip tatliyi yaptiktan sonra bir gun daha bekletsem tadinda bir degisiklik olurmu sizce

    YanıtlaSil
  6. Sayenizde bu tatlının hastası olduk .Elinize sağlık ...

    YanıtlaSil
  7. Condensed milk karamel rengi ve çok koyu oldu 1, 5 saatin sonunda, dolayısıyla 2 saati beklemek gerekmeyebilir. Önce bu kadar koyu renk olunca endişelendim, ama herşeye rağmen denemeye karar verdim umudum 2 paket kremanın beyaz rengi vermesiydi, tam da öyle oldu. Enfessss bir tatlı oldu, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Sevgi Hanım,

    Ziyaretiniz ve güzel sözleriniz için çok teşekkürler. :)

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  9. Sevgili 151N,

    Ben ocağın en küçük gözüyle ve en kısık ateşte pişiriyorum, condensed milk'i. Belki de, siz daha harlı ateşte yapmış olabilirsiniz.

    Ziyaretiniz ve güzel sözleriniz için çok teşekkürler. :)

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. Hazır vanilyalı puding yerine ne kullanabilirim? Elinize saglık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar