Peynirli Puflar



İşyerindeki yoğunluktan, maalesef, uzun süredir blogumla ilgilenemiyorum. Aslında yazdığım son tariften beri çok sayıda tarifler denedim ama tarifleri buraya yazmaya fırsatım veya zamanım olmuyor. Bu yüzden, benden tarif bekleyen Instagram ve Facebook takipçilerimden onları bu kadar beklettiğim için özür diliyorum. 

Bu tarifi, birkaç hafta önce haftasonu kahvaltısı için yapmıştım. Nefis ve hafif bir tarif! Özellikle çocukları olanlara bu tarifi öneriyorum. Zira çok besleyici. İçindeki yumurta miktarından dolayı, yumurta yemek isteyen çocuklara farklı bir alternatif. 

Orjinal tarifi Kevser'in Mutfağı'ndan aldım. Bu blogu muhakkak ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum. Özellikle de "Kahvaltılıklar" bölümü bir harika! Şu ana kadar bir sürü kahvaltılık tarif denedim oradan ve hiçbiri beni yanıltmadı. Kevser Hanım'a buradan toplu teşekkürlerimi iletiyorum. 

Malzemeler:
125 gr tereyağ
1 su bardağı su
1 su bardağı un
4 yumurta
1/2 su bardağı ezilmiş beyaz peynir
1 avuç ince kıyılmış maydanoz
1/2 çay kaşığı tuz
Yapılışı:
  1. Su, tereyağ ve tuzu bir tencereye koyup ocağa alın.
  2. Yağ eridikten sonra içine unu ekleyip hızlıca karıştırın.
  3. Sürekli karıştırarak orta ateşte 5 dk. pişirin.
  4. Ateşten alıp soğumasını bekleyin.
  5. Soğuduktan sonra yumurtaları teker teker kırıp mikserle karıştırınç
  6. En son peynir ve maydanozu ekleyip iyice karışana kadar çırpın.
  7. Hamuru 2 kaşık yardımıyla ufak toplar şeklinde yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
  8. Önceden ısıtılmış 210 derecelik fırında 10 dk. pişirin.
  9. Isıyı 180 derecede düşürüp 20 dk. daha pişirin.
  10. Afiyet olsun!

Yorumlar

  1. ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Şu hamurunun tuzlusu olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Şu hamurunun tuzlusu olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Yaptım, süper oldular, puf puf..:)

    YanıtlaSil
  5. Feyza hanıcım merhaba , hiç karbonata veya kabartma tozu yok tarifin içinde gerçi 4 yumurta iyi çırpınce kabarır ama yinede denemeden emin olmak istedim ,sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Cafe Portakal,

    Teşekkürler.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Yelda,

    Evet, şu hamuruna çok benziyor yapımı. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  8. Özgürcüm,

    Beğenmene çok sevindim.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Yok, Sibel Hanımcım. Yumurta yeterli oluyor.

    Sevgiler... :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar