Ev Yapımı Bebe Bisküvisi


Daha önce, oğlum Selim'in 6 ay beslenme programını yayınlamıştım ve sabah kahvaltısı için yaptığım bebe bisküvisinin tarifini vereceğimi açıklamıştım.

Diyetisyenimiz 1 yaşına kadar hazır bebe bisküvilerini yasaklayınca, iş başa düştü ve internette bisküvi tarifi arayışına girdim. Ve de, istediğim gibi yumurta içermeyen bir tarif buldum. Orjinal tarifte kayısı püresi kullanılmış, ama ben kullanmadım; bunun yerine, hamuru yumuşatmak için sütü tercih ettim.

İşte bebekleri olanlara ev yapımı bebe bisküvisi tarifi.. Bebişlere afiyet, şifa olsun :)

Malzemeler(Mümkünse organik tercih edin):

2 çay bardağı tam buğday unu
1/2 çay bardağı irmik
2 çay bardağı pirinç unu
4 yemek kaşığı tuzsuz tereyağı
2 yemek kaşığı pekmez
1/4 çay bardağı süt(Hamurun kati olmasi durumunda daha fazla sut eklenebilir)
Yapılışı:

1- Tereyağı, un, pirinç unu, irmik, pekmez ve sütü karıştırıp kulak memesi kıvamında hamur elde edin.

2- Bir küçük ceviz büyüklüğünde hamurdan parçalar koparıp, silindir haline getirin ve üzerine çatalla bastırarak şekil verin.

3- Önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında 20-25 dakika(Cok pismesine izin vermeden, altin sarisi rengini alana kadar) pişirin.




Kullanım kolaylığı açısından(Özellikle de, kahvaltılarda papatya cayı/ıhlamur veya anne sütü ıslatmak için) ben bebe bisküvilerini rondayla çekip bu hale getirdim:


Not: Bu ev yapim biskuvinin, piyasada satilanlar gibi sekerli bir tada sahip olmasini beklemeyin. Biraz tatsiz, tutsuz :) Ama buna ragmen oglum severek yiyor :)

Yorumlar

  1. ben bunu yaptım(orjinal tariften) ama dediği süreden daha az tuttuğum halde yandılar yani baya esmer oldular..zaten Eren de yiye yiye ölmedi gerçi:(

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Mahmure, biskuvilerin yanmasina ve Eren'in begenmemesine uzuldum. Firindan firina da farkli.ik gosterebilir , firinda tutma suresi.
    Eren'in aksine, Selim bayilarak yiyor, masallah!

    YanıtlaSil
  3. Ben de tarifi gorunce hemen denedim.Ben ve abiler begendik.Biskuvilerin sahibi henuz denemedi:) insaallah o da begenir.paylasimlarinin devamini bekliyorum.ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  4. Denedigine ve begendiginize cok sevindim, canim. İnsallah sahibi de begenir :)

    YanıtlaSil
  5. Feyza ben de yaptım hem de üç defa ama fırından kaynaklı zannedersem ilkinde kupkuru oldu diğerlerinde de yanmasın diye erken çıkardım içi hamur oldu .bir türlü tutturamadım yoksa el yapımı daha güzel oluyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. Burcucuğum,
    Kurabiyenin bir türlü istediğin kıvamda olmamasına üzüldüm. Frından fırına değişiyor aslında fırında yapılan yemekler.. sana tavsiyem daha düşük sıcaklıkta, daha uzun sürede pişirmen :)

    YanıtlaSil
  7. zeytin yağı ile yapsak olurmu?? (lütfen acele cevap verirseniz sevinirim çünkü bugün yapmayı düşünüyorum)

    YanıtlaSil
  8. Sevgili asimelek,
    Zeytinyagi, ozellile,de sizma zeytinyagi, cok yuksek isiya maruz kalmamasi gereken bir yag turu. Riviera tipi zeytinyaglari kizartmada da kullaniliyor diye biliyorum. O tur bir zeytinyaginizi varsa, olabilir belki. Ama bebege yedirilecegi icin, yerinizde olsam, tereyagi ile yapardim.

    YanıtlaSil
  9. saolun teşşekkürler dün denemekten vazgeçtim bugün tereyağı ile denicem ve izniniz olursa bugün bloguma koyucam. eğer tabi güzel olursa :/

    YanıtlaSil
  10. @asimelek, umarim guzel olur ;)

    YanıtlaSil
  11. yarın tatil günümüz yarın deneyeceğim bu kurabiyeyi ve egemenimin beğeneceğini düşünüyorum. paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Adsiz,
    Keske adinizi yazsaydiniz. :( Rica ederim. Umarim Egemen begenir biskuvileri. :)

    YanıtlaSil
  13. Bugün bu tarifi deneyeceğim, umarım paşam beğenir:)) teşekkürler paylaşım için..

    YanıtlaSil


  14. Merhaba tarifin benzerini ben de yaptım. Sizin tarifte malzemeler arasında pekmez var gerçi yapılış aşamasına yazmamışsınız ama pekmezin yüksek ısıda zararlı olduğuyla ilgili bir yazı okudum. Paylaşmak istedim ayrıca paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Bahar,
    Umarim oglun biskuvilerin tadini begenmistir. ;-) afiyet olsun minige!

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Aysen, Rica ederim. Pekmezin yuksek isiya maruz kalmasi ve zararli olmasi ile iddialari ben de arastirdim. Pekmezin yuksek isiya maruz kalmasindansa, uretim sekli daha onemli. Yuksek isida kisa surede uretilen pekmez kanserojen etkiye sahip. Bu yuzden dusuk isida uzun surede pisirilen ve uretilen pekmezleri tercih etmemiz gerekiyor. Yani kek, kurabiyede kullanmasaniz bile, dogru sekilde uretilmemis pekmez kanserojen olabilir. :( Bir de, pekmez gibi urunler eger yuksek sicaklarda pisen kek ve kurabiyelerde kullanirsa, akrilamid denilen bilesiklerin orataya ciktigini iddia edenler var, ama Prof. Dr. Semih Otles'e gore, "Kurabiye ve keklerde akrilamide yol açan sadece pekmezin oluşu değil, unda da karbonhidratlar var. Pekmez kullanmamak çözüm değil. Pekmezin kendisiyle ilgili sorun, doğru üretim kullanılmasıyla ortadan kalkmaktadır.” Yani akrilamid gibi zararli maddelerden kacmak istiyorsak, unla yapilan tum hamur islerine "Hayir" demek lazim. Pekmez kullanmamak sorunu ortadan kaldirmiyor. :( yine de paylasimin icin tesekkurler!

    YanıtlaSil
  17. tarif için teşekkürler... peki ne kadar süre dayanabiliyor bunun hakkında bilgi verebilir misiniz? Tesekkurler

    YanıtlaSil
  18. Sevgili ahmetkumru,
    Bir sey degil... ;-) teneke kutularda 2-3 sakliyabiliyorum ben.

    YanıtlaSil
  19. yaptım yedim güzel oldu. azcık fazla süt koydum. teneke kutuda ne kadar durur acaba? bir de bu ölçüden siz yaptığınızda kaç adet bisküvi oluyor? bende 35 kadar oldu. büyüklüğü iyi mi diye soruyorum. hande

    YanıtlaSil
  20. oğlum için bunu denemem lazım mutlaka, takibe aldım sizi banada beklerim

    YanıtlaSil
  21. Kullanım süresi nedir acaba? Duygu Karahan

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar