Selim'in 6. Ay Beslenme Programı

Oğlum 10 gün sonra 7 aylık olacak. 6 aylık olduğunda gittiğimiz pediatri diyetisyenin verdiği beslenme programımızı bebek sahibi blog okurlarıyla paylaşmaya karar verdim. Aslında, biz ek gıdaya geçiş serüvenimize 4.ayımız dolduktan sonra başlamıştık. Ama verdiğim ek gıdalar öğün şeklini almamıştı. Sadece tattırma amaçlı vermiştim meyve püresi/suyu, sebze çorbası ve yoğurdu. 6.ayı doldurduğumuzda da bir arkadaşımın tavsiyesiyle pediatri diyetisyenine gidip aşağıda okuyacağınız diyet listesine başladık. Bundan sonra, daha önce yazdığım gibi, "bebek" kategorisi altında oğlum için yaptığım mamaların, pürelerin ve de çorbaların tariflerini de paylaşacağım okurlarımla. Biz aşağıdaki listenin hepsini birden uyguladık; yani kademeli geçiş yapmadık. Çünkü listedeki ek gıda çeşitlerini, kahvaltı hariç, zaten tattırmıştım oğluma.. İlk kez ek gıdaya başlayacak olanlara önerim, yoğurt veya meyve suyu öğünüyle başlayıp diğer öğünlere üçer gün arayla başlamaları. Yine yeni bir meyve veya sebze denerken üçer gün arayla yeni bir meyve veya sebzeye geçmeleri.. Bunun en büyük nedeni, bebekte oluşabilecek alerjik reaksiyonları gözlemleyebilmek.

Öncelikle diyetisyenimizin yasakladığı yiyeceklerle başlayalım:

1 yaşa kadar yasaklar:
Bal, şeker, cicibebe, çiğ domates, patlıcan, bakla, mantar, çilek,kivi, tüm tropikal meyveler, incir, yumurta beyazı, inek sütü, konserve, ton balığı, fıstık

Şimdi de günlük öğün listemiz:

08:00-09.00 Kahvaltı
–İlk 3 gün 1/8 yumurta sarısı verilecek. Sonraki 3 gün yumurtanın 1/4'ne , 3 gün sonra da yarım yumurtaya ulaşılacak (Bizim bugun 3.haftamız doldu bu diyet listesinde. Oğlum bugün bütün yumurta sarısını yedi).
-1 Tatlı K üzüm pekmezi
-20 gr Labne (şu küçük labne paketlerine eşit) – ilk 3 gün küçük labne paketinin 1/8’i , sonraki 3 gün 1/4’i sonraki, sonraki 3 gün 1/2, sonraki 3 gün 1 küçük kutuya ulaşacak şekilde)- Ben Baltalı marka keçi sütünden yapılmış peynir kullanıyorum. Şu ana kadar normal keçi peyniri olarak, Baltalı Büş'ü ve labne olarak da Baltalı Armola'yı denedim. ).
-1/2 dilim ekmek içi (Büyümek ya da tam buğday ekmeği)ya da kendi yaptığımız bebe bisküvisi (Yakında bu bisküvinin tarifini de paylaşacağım)
-Taze meyve suyu(elma/armut), ıhlamur veya papatya çayı

DİYETİSYENDEN KAHVALTI NOTLARI:
-Besinleri bulamaç yapmadan mutlaka tek tek veriyoruz(Ayrı ayrı tatlara alışmaları için).
-Yumurta sarısını bir miktar su/ıhlamur veya papatya çayı/meyve suyu ile seyrelterek verebiliriz.
-Labneyi ve ekmeği su/ıhlamur veya papatya çayı/meyve suyu ile seyrelterek verebiliriz.

*Biz kahvaltı için 3 küçük tabak hazırlıyoruz. Birinde ıhlamur/papatya çayı/anne sütü ile seyreltilmiş yumurta sarısı, ikincisinde pekmez, üçüncüsünde de ıhlamur/papatya çayı/anne sütü ile seyreltilmiş ekmek içi/bebe bisküvisi+labne bulunuyor. Bir kaç gündür 3. karışıma yeni kırılmış ceviz rendeliyorum. Bir de, bugün nohut büyüklüğünde organik tereyağı kattım.



11.30– Meyve püresi (60-70 cc)
(Cam rendeyle rendelenmiş taze elma/armut püresi veya haşlanmış ve tel süzgeçten geçirilmiş kuru kayısı veya kuru erik+pekmez)

* Ben kuru kayısı/kuru erik/kuru üzümü+ balkabağını haşlayıp, ocaktan inince bir tatlı kaşığı irmik ekleyip, bu karışımı meyve muhallebisine dönüştürdüm.

Saat 14.00 Sebze püresi (100-120 cc)
-Patates, havuç, balkabağı, pırasa, yer elması, brokoli, ıspanak,karnıbahar tatlı kırmızı biber+ pirinç/irmik/ ince bulgur
-Piştikten sonra 1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağı ve çok az da, ışık görmeyen iyotlu tuz ekle( Tuz eklememizin nedeni, o hastanedeki doktorların isteği. 1 yaşına gelmiş çocukların, iyot değerlerini ölçtüklerinde, çok düşük çıkıyormuş. Bu yüzden çok az da olsa, sebze çorba/pürelerine tuz eklememizi istedi diyetisyenimiz).

*Ben yukarıda yazılan kış sebzelerine, ilk olarak, patates/havuç ikilisine sadece 1 çeşit sebze ekleyerek başladım. 3 günde bir yeni bir sebze daha ekledim. Ama tatlara alışınca, farklı kombinasyonlar da denedim. Pirinci ve bulguru baştan katıyorum sebzelere, yani beraber haşlanıyorlar. İrmiği ise, sebzeler piştikten sonra ekliyorum. Bunun nedeni de, irmiğin hemen şişip tencereye yapışması. Tencereye sebzeler piştikten sonra eklerseniz, temizlerken problem yaşamıyorsunuz. Bir de, bütün bu sebzeleri piştikten sonra tel süzgeçten geçirmek yerine, patates ezeceğiyle ezerseniz, çok daha az bulaşık oluyor. Bunlar da işin püf noktaları :) Yalnız kesinlikle blender kullanmayın. Aksi takdirde, bebekler pütürlü yemeye alışamıyorlar.

16.30-17.00- Yoğurt (80-100cc)
-Günlük inek sütü ve kendi yoğurdumuz veya Baby-mix’le mayalanmış. Yoğurt yoksa o gün Baby-mix sade de verilebilir.

*Ben yoğurdu mayalamak için Sütaş Baby-mix kulllanıyorum. Bunun başlıca nedeni, normal yoğurtlara nazaran, bu prebiyotik yoğurttaki aktif organizmaların sayısının daha fazla olması ve de oğlumun bu tadı daha çok sevmesi :)

20.00-20.30- Formül mama/ kendi hazırladığımız muhallebi veya Milupa’nın 7 tahıllı veya 8 tahıllı-ballı kaşık maması

Pekiiii... "Anne sütü bu programın neresinde?" derseniz, bebek her istediğinde.. :)

Yukarıdaki programa her zaman uyabildik mi.. Bunu söylemek zor :( Bazen dışarıya çıktığımızda ya da uykudan dolayı sapmalar da oldu. Ama bu sapmalarda, 2 öğünü birleştirdiğimiz de oluyor. Mesela, meyve püresi ile yoğurdu karıştırmak gibi.

Umarım verdiğim bilgiler, ek gıdaya geçiş sürecinde olan annelere fikir verir. Zira, ek gıda süreci sabır ve bilgi gerektiriyor. Tüm annelere kolaylıklar diliyorum...

Yorumlar

  1. sevgül ışıkoğlu8 Şubat 2012 00:06

    Feyzacım öncelikle bloğunun 2.yılı hayırlı olsun.yeni anneler için çok güzel bir paylaşım olmuş.Serap'ta bir kaç ay sonra bu konuda sıkı bir takipçin olcaktır.Bana 2,5 sene önceyi hatırlattı.Gerçekten sabır gerektiren bir dönem.Selimi Senayı çok öpüyorum.sağlıklı mutlu günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgulcugum, tesekkur ederim. Serap'a ve diger annelere yardimci olabilirsem, ne mutlu bana :)
      Dedigin gibi, ek gida sureci, gercekten sabir gerektiriyor. Allah butun annelere sabir versin, ozellikle de cocugu istahsiz olan annelere! Biz de, seni ve Gokay'i opuyoruz..
      Sevgiler...

      Sil
  2. harikasın emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Emeğine ellerine sağlık canım çok faydalı oldu .Bıdıkları ve seni öpüyorum..

    YanıtlaSil
  5. Burcucugum,
    Begenmene sevindim. Biz de sizi opuyoruz :)

    YanıtlaSil
  6. serap özşen - feyza abla merhaba. acemi bir anne olarak ek gıdalara geçiş döneminden hep çekindim gerçi sevgül ablam her konuda sağolsun her zaman çok yardımcı oluyor...ama geldi çattı 6.ay:) ablamında dediği gibi paylaştıkların bu süreçte bana çok yardımcı olacak, şimdiden ellerine sağlık:)daha çok paylaşımlarını bekliyoruz. selimi ve senayı öptük...

    YanıtlaSil
  7. Serapcigim,
    Rica ederim :)
    Demek Buglem 6 aylik oldu :) ek gida, sabir gerektiren bir sureç. umarim senin kizin istahli bebek olur da, mamalarini istahli bir sekilde yer. Selim'in mamalari da diye baska bir kayit daha var ; ona da bak istersen :)
    Biz de sizi opuyoruz...

    YanıtlaSil
  8. Mrh Feyza hn
    Gittiniz diyetisyenin isim ve telini alabilir miyim Istanbul da ise tsk

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Tuzun Hanim!
    Ben Ankara'da yasiyorum. O yuzden bizim gittigimiz pediatri diyetisyeni buradaki bir ozel hastanede calisyor. Ama ayni ozel hastaneden İstanbul'a yerlesen bir diyetisyen daha var. Adi Zeynep Sağlam. İstanbul Amerikan Hastanesi'nde calisiyor. Ona gidebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  10. Nasil sewindim bu yaziya .. Internette deli gibi ariyoreum. Paylasiminiz icin cokk tesekkur ederrimm ben ek gidaya basladim ama., hep endiseliydim ama yanlis bisiy yokmus yesireiklerimde.. Bebe biskuvisini denicem mutlaka ellerinize saglik.
    Nerdeki diyetisyene gittiniz istanbul oturuyorum ben

    Sevgilerimle, opuyorumm

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Cido,
    Rica ederim. Begenmene sevindim yazimi :)
    Ben senin yorumunun onceki yorumumda anlatmistim. Ankara'da yasiyorum.
    Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,
    Bebeğim 9. ayında ama ek gıda konusunda çok yetersiz.. -ki ben 5. ayında tattırmaya başladım..-
    Merak ediyorum,yazdığınız bu beş öğünü yedikten sonra anne sütünü ne kadar alıyor?
    Melike

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim oglum su anda 17 aylik ve emmiyor. O siralarda istedikce anne sutu de verdim.

      Sil
  13. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim inanılmaz begendim, özellikle bebek kısmına bayıldım.. Benim de 6 aylık bebegim var yeni ek gıdaya geçtik verdiginiz bilgileri uygulamaya başladım yalnız sebze püresi/çorbası nda kıymaya geçmemi söyledi doktorum siz de öyle bir tarif göremedim... Tekrar ellerinize sağlık çok güzel verdiğiniz tarifler :))

    YanıtlaSil
  14. çok güzel bi anlatım olmuş ellerinize sağlık.ek gıdalar1a geçiş oldukça zor evet.2.çocuğum olmasına rağmen zor:)diş çıkarma döneminde ek gıda almaması durumunu yaşamışmıydınız...hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Adsız,
    Teşekkürler beğeni ve ziyaretiniz için ;-) bildiğim kadarıyla, çorba veya pürelerde kıymaya 7-8. ayda geçiliyor.

    Sevgili Aslı,
    Teşekkürler, beğenizin için. :) bence 3.cocuk da olsa, yemekle arası olmayan çocukla uğraşmak zor. Benim her iki çocuğum da iştahsız olduğu için iyi bilirim. Ben her 2 çocuğumda da, diş çıkartma dönemlerinde iştahsızlıkla karşılaştım, maalesef. O yüzden siz de hiç kendinizi üzmeyin. ;-)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba ben Didem 5,5 aylık bir kızım var. Ek gıdalara meyvelerle başladım. Gıdalara geçiş benim için buyuk bir adimdi. Bu liste ve Bebek biskuvisi tarifi bana ilaç gibi geldi. Cok tesekkur ederim. Herkesin çocuğuna sağlıklı yaşam dilerim.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba ben didem benim için çok önemli bir adım olan ek gıdalara geçiş için mükemmel bir liste. Teşekkür ederim. Bebek bisküvi tarifi ise süper oldu. .eşimle beraber biz de afiyetle yiyoruz:)

    YanıtlaSil
  18. çok faydalı oldu teşekkürler.

    YanıtlaSil
  19. Selam Feyza hanım, oncelikle teşekkurnederim yayınladıgınız diet icin eminim chok faydalı olucakdır bana))Benim kızım 6ayını doldurmasına bir hafta kaldı yavaş yavaş tadlarla tanışdırmışdım... Bu gun yumurta sarısının 4 de 1 ni verdim ama icine az bir şey beyazınıda koydum ..sizin yazınızı okuyunca yanlış yapdgımı gordum acaba bir şey olurmu tedirgin oldum..

    YanıtlaSil
  20. merhaba
    bu programda su veriliyor mu acaba?

    YanıtlaSil
  21. merhaba
    bu diyette su var mı acaba?

    YanıtlaSil
  22. Merhaba bilgi paylasiminiz icin tesekkurler size brsy sormak istiyorum 20:00dan sonra bebeginize brsy vermiyomusunuz peki benim bebegim gece 3te ve 6ta uyaniyor dr da yemek verme dedi ama agliyo:(

    YanıtlaSil
  23. Merhaba. Feyza hanim
    Dietnz Îçin cok tesekkler bnm gbi acemi anneler umarım faydalanır

    YanıtlaSil
  24. Merhaba. Feyza hanim
    Dietnz Îçin cok tesekkler bnm gbi acemi anneler umarım faydalanır

    YanıtlaSil
  25. Merhaba, internette birçok ek gıdaya geçiş yazısı araştırıp okumama rağmen sizin anlatım biçiminize ve paylaştığınız bilgilere ba-yıl-dım. Benim için çok faydalı oldu ve şuan sadece bu programı kendime kılavuz edindim. Acemi annelere desteğiniz için çok teşekkürler :) diğer tariflerinizi de denemeye başlamak için sabırsızlanıyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Merhaba çok önceki bir yazı ama bir yaşında kadar bal yasak olduğu için verilen tahıllı ballı mamalar sorun olmazmı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar