Peynirli Toplar


Buzdolabında bir köşede kalmış malzeme ile yapılan tarifleri çok seviyorum. Bu yapımı pratik tarif de, az kalmış peynirleri nasıl değerlendirsem derken ortaya çıktı. Birkaç kez denedim. Hemen yapıldığı gibi tüketildi evde. O yüzden sizlerle de paylaşmak istedim. Yaklaşık 1 tepsi çıktı bu kadarcık malzemeden. Eğer daha fazla yapmak isterseniz, malzemeleri iki katına çıkartabilirsiniz. 

Malzemeler

125 gr labne peyniri veya beyaz krem peynir

100 gr yumuşak tereyağı

100 gr beyaz peynir (Ben Ezine Peyniri kullandim)

1 yumurta (Akı hamurun içine, sarısı üzerine sürülecek)

75 gr rendelenmiş kaşar peyniri

150 gr (1 su bardağı + 1 yemek kaşığı) un

1 çay kaşığı kabartma tozu

Yarım çay kaşığı tuz

Üzerine: 

Susam

Yapılışı: 

  1. Fırını önceden 180 derece ısıtın. 
  2. Bir kapta yumuşak tereyağı, çatalla hafifçe ezilmiş beyaz peynir, yumurta akı, labne peyniri ve kaşar peyniri çırpın. 
  3. Ardından tuz, un ve kabartma tozunu da ekleyip spatula yardımıyla karıştırın. Hafif yapışkan bir hamur elde edeceksiniz . 
  4. Ellerinizi kullanarak hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar kopartıp yuvarlayın yağlı kağıt serilmiş bir fırın tepsisine yerleştirin. Hamur toplarının üstüne hafifçe çırpılmış yumurta sarısını sürün ve üzerine susam serpin.

5. Kızarıncaya dek yaklaşık 20-25 dakika pişirin.





Sıcak servis etmenizi tavsiye ederim. 

Afiyet olsun!













 

Yorumlar

Popüler Yayınlar