Kakaolu Muzlu Kek



Muzlu kekleri çok seviyorum çünkü bir köşede iyice olgunlaşmış muzların israf olmasını önlemenin en güzel yolu. Bir de, evdekilerin sevdikleri bir kek türü olunca, benim için vazgeçilmezlerden.


Benim kendime göre uyarlayarak denediğim orjinal tarif ise burada.


Malzemeler:


1 + 1/4 cup (1 su bardağı + çeyrek su bardağı) un
1/4 cup (Çeyrek su bardağı) kakao 
1 çay kaşığı karbonat 
1/2 (yarım) çay kaşığı kabartma tozu
1/4 (çeyrek) çay kaşığı tuz
115 gr tereyağ
3/4 cup (1 su bardağından bir parmak eksik) şeker
2 yumurta
4 olgun muz 
1/2 cup (Yarım su bardağı) süzme yoğurt

1 çay kaşığı vanilya

Yapılışı:


1. Fırını önceden 180 derecede ısıtın. Dikdörtgen bir kek kalıbını yağlayıp zeminine yağlı kağıt yerleştirin. 

2. Un, kakao, karbonat, kabartma tozu ve tuzu geniş bir kaseye eleyin. 

3. Diğer bir kasede tereyağı krema haline gelinceye dek orta hızda mikserle çırpın. Yavaş yavaş şekeri ekleyip çırpmaya devam edin. Şeker-tereyağı karışımı köpük köpük olana dek 5 dk daha çırpın. 

4. Yumurtaları teker teker ekleyerek çırpmaya devam edin. 
5. 3 adet muzu bir çatal yardımıyla ezin. Kalan son muzu soyup uzunlamasına ortadan kesin. 
6. Ezilmiş muzları ve vanilyayı yumurta karışımına ekleyip orta hızda çırpmaya devam edin. 
5. Süzme yoğurdu da ekleyip çırpmaya devam edin.

6. Un karışımını da ekleyip spatula yardımıyla tüm malzeme özdeşleşene dek karıştırın.

8. Kek hamurunu hazırladığınız kek kalıbına döküp düzleştirin. Üzerine, dilimlediğiniz muzları yerleştirin. 


9. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 45-50 dakika pişirin. Sürenin sonunda, keke batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa, kekiniz pişmiş demektir (Kürdan temiz çıkmıyorsa, biraz daha pişirebilirsiniz). Fırından çıkan kek kalıbı iyice soğuduktan sonra, keki kalıptan çıkarıp servis edin.


Afiyet olsun!




Yorumlar

  1. Merhaba, tarifi denedim ve beğendim gayet güzel oldu, farklı olarak hindistan ceviziyle damla çikolata ve ceviz de ekledim. Orijinal tarif de güzele benziyor iki tarif için de teşekkürler 🙂

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar. Dün akşam bu keki yaptım. Baton kalıbım yoktu, yuvarlak kalıpta pişirdim. nefis ıslak, mis kokulu, kakaolu bir kek oldu. Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar