Taze Soğanlı Pankek/ Katmer (Çin Mutfağı)



Taze soğanlı pankek, Çin Mutfağı'ndan. Bana göre pankekten ziyade, yapılışı bizim katmere benzediğinden, "taze soğanlı katmer" adlandırılabilir. Çin'de çok popüler bir sokak yiyeceği olan bu güzel ve farklı lezzeti, ben nerede mi keşfettim?  Flipboard'da gezinirken ilginç bulduğum ve de bizim damak tadımıza uyabilecek tarifleri kaydediyorum. Bu tarifi de, Food 52'da görüp kaydettim ve denemeye karar verdim. Tadı bana göre müthiş. Taze soğan, nefis bir tat katmış. Zaten, taze soğanın böreklere kattığı lezzeti çok severim. Eğer sizler de seviyorsanız, "Bu tarifi kaçırmayın", derim. 

Benim, malzeme miktarını 2 kata çıkardığım orjinal tarif, Food 52'da.


Malzemeler: 

4 cup (4 su bardağı) un
1,5 cup kaynar sıcaklıkta su
2 çay kaşığı tuz (Orjinal tarifte yoktu, ama ben tuzsuz olacağını düşünüp biraz tuz kullandım)
5-6 adet taze soğanın sadece yeşil kısımları
1/3 cup (1 su bardağının üçte biri kadar) zeytinyağ (Orjinal tarifte, susam yağı var)

Yufkaları açmak için, ilave un
Pişen hamurları yağlamak için, arzuya göre, ilave zeytinyağ
Arzuya göre, tuz

Yapılışı: 

1. Un, sıcak su ve tuzu derin bir kasede karıştırın (Su, sıcak olduğu için ben mutfak robotu kullandım, karıştırmak  ve yoğurmak için). Yoğurarak pürüzsüz bir hamur elde edin. Kasenin üzerine streç film sarıp yarım saat bekletin. 

2. Taze soğanların yeşil kısımlarını, halka şeklinde ince kıyın.

3. Beklemiş hamuru rulo haline getirip


 10 eşit parçaya bölün. 


4. Unlanmış zeminde, yaklaşık 25-30 cm çapında ince açın. Zeytinyağını bir fırça yardımıyla açtığınız yufkaya sürün.  


kıyılmış taze soğanları serpin. 



Üzerine de az tuz serpin. Yufkayı rulo haline getirin. 




Üstüne ve zemine hafif un serpip yeniden tatlı tabağı büyüklüğünde bir merdane/oklava yardımıyla açın. 




5. Isınmış tavada, mümkünse demir döküm tavada, iki tarafı da kızarana dek pişirin. 




6. Arzu ederseniz, zeytinyağı ile bir tarafını yağlayın. Sıcak veya ılık servis edin. 














Yorumlar

Popüler Yayınlar