Pektinli Mürdüm Eriği Marmelatı (Şekeri Azaltılmış Erik Marmelatı)


Oğlum, tatlılara çok düşkün. Özellikle de, sabahları bal ve reçel yemeye bayılıyor. Ben de, daha sağlıklı olsun diye, bu yıl, şekeri azaltılmış reçel yapma derdindeyim. Geçen günlerde, bu amaçla yaptığım pektin ve Şekeri Azaltılmış Pektinli Çilek Reçeli tariflerini yayınlamıştım. Bu kez de, yine elma pektini ile yaptığım, şeker miktarını azaltılmış mürdüm eriği marmelatını paylaşacağım okurlarımla. Mürdüm eriği reçeli, benim en sevdiğim reçellerden. Tadı ayrı güzel, rengi ayrı. Pektini nasıl yaptığımı merak ediyorsanız, buraya tıklayabilirsiniz. 

Malzemeler: 

*500 gr çekirdekleri çıkartılmış ikiye bölünmüş mürdüm eriği
1/4 cup (Çeyrek su bardağı) su
65 ml (Yaklaşık çeyrek su bardağı) pektin
120 ml (1/2 cup, yani, yarım su bardağı) toz şeker
Çeyrek limonun suyu

*Ben deneme amaçlı yaptığım için, malzemeyi az kullandım. Eğer siz 1 kg mürdüm eriği kullanacaksanız, 1 su bardağı su, yarım su bardağı pektin ve 1 su bardağı şeker kullanabilirsiniz. 

Yapılışı:

1. Mürdüm eriklerini iyice yıkayın. Çekirdeklerini çıkartıp ortadan ikiye bölün. Temizlenmiş erikleri bir tencereye alıp üzerine suyu ilave edin.


2. Erikler, iyice yumuşayana dek pişirin. Ocağın altını kapatıp, bir blender yardımıyla erikleri kabukları ile beraber iyice, topak kalmayıncaya dek, ezin (Kabukları reçele o muhteşem rengini veriyor). 



3. Erik ezmesi, toz şeker ve pektini bir tencereye alın ve kaynatmaya başlayın. Kaynamaya başlayınca, ocağın altını iyice kısın ve yaklaşık 12-13 dakika pişirin. Limon suyunu ilave edip 1-2 dakika daha pişirin. 


4. Marmelatı, daha sıcakken, temiz ve steril kavanozlara aktarıp, hemen ağzını kapatın. Serin ve karanlık bir yerde muhafaza edin. 

Afiyet olsun! 














Yorumlar

Popüler Yayınlar