Krem/ Labne Peynirli Kakaolu Kek






Bu öyle bildiğimiz normal keklerden değil... Çok kabaran bir kek. Ben, çok kabarmasını, biraz yapılış şekline bağladım. Normalde kek yaparken sıvı malzemeleri önce çırpar, sonra da kuru malzemeleri ekler karıştırırız ya... Bu kekte, önce kuru malzemeleri karıştırıp sonra sıvı malzemeleri bir bir ekleyip çırpıyoruz. Sonuç da, fotoğraflarda gördüğünüz gibi kabarık bir kek... Mutfakta, bilinenin dışına çıkıp, kuralları yıkmak lazım belki de... ;-)

Benim birkaç değişiklik yaptığım orjinal tarif ise, Mamas Gotta Bake'te. 


Krem Peynirli Dolgu için: 
  • 1/4 cup (Çeyrek su bardağı) şeker
  • 200 gr (1 küçük paket) labne peyniri veya tuzsuz krem peynir
  • 2 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağı
  • 1 yumurta
  • 2 tepeleme yemek kaşığı nişasta
Kek için: 
  • 2 cup (2 su bardağı) un
  • 1 + 1/4 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1 + 1/2 cup (1,5 su bardağı) şeker
  • 1/2 cup (Yarım su bardağı) kakao

  • 1/2 cup (115 gr tereyağı) veya 1/4 cup (çeyrek su bardağı) + 2 yemek kaşığı sıvı yağ (Bu keki iki kez denedim. 1.sinde tereyağı ikincisi de zeytinyağ kullandım. Her ikisinde de sonuç başarılı)
  • 3 büyük yumurta veya 4 küçük yumurta
  • 1 cup (1 su bardağı) su veya süt (Yanlış görmediniz su... Hem süt hem de su ile denedim. Her ikisinde de sonuç nefis)
Yapılışı: 

1. Fırını önceden 175 derecede ısıtın. Kullanacağınız kek kalıbını tereyağı ile iyice yağlayın. 

2. Krem peynirli dolgu için, krem/ labne peynir, tereyağı ve şekeri blender/mikser yardımıyla 2-3 dk çırpın. Yumurtayı ekleyip 1 dakika daha çırpın. Nişastayı da ekleyip bir spatula yardımıyla nişasta karışana dek karıştırın.

3. Keki yapmak için, un, kabartma tozu, karbonat, tuz, kakao ve şekeri derin bir kaseye alın ve mikserle tüm malzeme karışana dek karıştırın. Tereyağı veya sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam edin. Ardından yumurtaları teker teker ekleyip çırpmaya devam edin. Su veya sütü de ekleyip tüm malzeme karışana dek çırpın. 

4. Kek hamurunun yarısını, yağlanmış kalıba dökün. Ardından, krem peynirli karışımı dökün.



 Ardından kek hamurunun kalan diğer yarısını dökün. 



5. Önceden ıstılmış 175 derece fırında 50-60 dk pişirin. Çok kabaran bir kek olduğu için muhakkak bir bıçak yardımıyla pişip pişmediğini kontrol edin. 


Bu ilk yaptığım kek: 














Afiyet olsun!

Bu ise, piknik için yaptığım ikinci kek: 























Yorumlar

  1. Feyza Hanım, çalışmalarınızı keyifle takip ediyorum, çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum. Fotoğraftaki kek kalıbını nasıl temin edebilirim? Markası nedir? Yardımcı olursanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
  2. Bahire Hanim, blogumu takip ettiginiz ve guzel sozleriniz icin cok tesekkurler. Ben bu kalibi Esse`den aldim. Biraz agir. Sanirim demir dokum. Cok memnunum kaliptan. Almanizi oneririm.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Elinize saglik nefis gorunuyor simdi ben de yaptim firinda pisiyor ama suan aklima geldi vanilya koymadim tarifte de yoktu unutuldu mu acaba? Vanilyasiz insallah kötü olmaz 😞

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar