Mısır Unlu Tereyağlı Poğaça




Geçen günlerde, Ankara'nın unlu mamüller satan ünlü mekanına, Fırıncı Orhan'a uğradım ve tezgahtarın çok övdüğü, mısır unlu poğalardan aldım. Gerçekten de övdüğü kadar varmış. Pek bir lezizdi. Sırrı ve tarifi mekanda saklı olan bu tarifi, ben de evde denemeye karar verdim ve de ortaya bu tereyağlı, nefis poğaça tarifi çıktı. Yapımının ertesi günü de taze olan- sadece biraz ısıtma gerektiren, bu kıyır kıyır poğaçanın tarifini sizlere kesinlikle öneriyorum. 


Malzemeler: 

150 gr tereyağ
100 gr  (Yaklaşık 1 su bardağı) misir unu
300 gr (Yaklaşık 2 su bardağı +1/3 su bardağı) un
2 yemek kasigi seker
1 silme tatli kasigi tuz
7 gr instant maya (Dilerseniz, 1 pk, yani 11 gr instant maya da kullanabilirsiniz)
1 tepeleme çay kaşığı karbonat  veya kabartma tozu
1 yumurta aki
1/4 (çeyrek) su bardağı siviyag
2 tepeleme yemek kasigi yoğurt

İçine: 

Beyaz peynir, kıyılmış dereotu ve maydanoz (Bu poğaçanın soğanlı kıymalı iç ile de çok nefis olacağını düşünüyorum)

Üzerine: 

1 yumurtanın sarısı

Yapılışı: 

1. Tereyağı eritin.  

2. Un, mısır unu, tuz, şeker, karbonat ve mayayı derin bir kabın içinde iyice karıştırın.

3. Üzerine, yoğurt, yumurta akı, sıvıyağ ve erimiş tereyağı ekleyip yoğurmaya başlayın. Hamur iyice özdeşleyince, kabın üzerini kabatıp ılık bir ortamda 1 saat dinlendirin. 

4. Dinlenmiş olan hamurdan küçük mandalina büyüklüğünde hamurlar kopartı önce yuvarlayın, sonra da avuç içinizle yassı hale getirin. İçerisine, dereotlu, maydanozlu peynirle içten yerleştirin  ve hamurun bir ucunu diğerinin üzerine kapatın ve hamur uç kısımlarını birleştirin. 

5. Tüm hamura poğaça şekli verdikten sonra, üzerlerine yumurta sarısı sürün ve önceden ısıtılmış 200 derece fırında poğçalar kızarana dek pişirin. 



Afiyet olsun! 




Yorumlar

Popüler Yayınlar