Keşir Salatası


Sizler de, şu sıralar, pazar tezgahlarında mor havucu/şalgamı sıklıkla görüyorsunuzdur. Peki, bu vitamin deposu olan havuç çeşidini nasıl kullanıyorsunuz? Ben eskiden sadece salatada kullanırdım. Yenilerde ise, bu havucun faydalarını ve bu havuçtan ne yapılabileceğini araştırdım. 

Öncelikle faydalarını anlatayım. Siyah havuç veya şalgam diye de adlandırılan mor havuç, çok güçlü bir antioksidan kaynağı. Normal, turuncu havuçlara göre, 28 kat daha fazla adlı maddeyi içeriyor. İtalyan La Stampa gazetesinde çıkan habere göre, Avustralya'daki Queensland Üniversitesi'nde görev yapan bilim adamları, yaptıkları araştırmada, içinde bulunan antosiyanin adlı mor pigmentler sayesinde oldukça etkili bir antioksidan işlevi gören siyah havucun, ayrıca önemli bir iltihap kurutucu, ateş düşürücü (anti inflamatuar) özelliği olduğunu da gözlemlenmiş. 

Ayrıca, mor havuç, ülser ve mide sorunlarının giderilmesine yardımcı oluyormuş. Sarılık ve verem gibi ciddi hastalıklara karşı da etkiliymiş. İştahsızlık sorunu olanlar için iştah açıcı özelliği de bulunmaktaymış. Damar sertliğini giderici özelliği de varmış. Dişlerin, daha güçlü ve sağlıklı olmasına yardımcı oluyormuş. Bağırsakları temizleyip idrar yolu sorunlarını azaltıyormuş. Bir de, siyah havucun anne sütünü arttırıcı özelliği de varmış. 

Bu kadar faydası olduğunu okuyunca, şaşırdım doğrusu... 

Peki ben mi ne yaptım bu şifa deposu havuçtan? Nette araştırdım ve buldum ki... Özellikle Antakya yöresinde bu mor havuca keşir denilirmiş ve süzme yoğurtlu salatası yapılırmış. Ben de denemeye karar verdim. Hem lezzetine hem de rengine bayıldım. 

Bu salatayı, hem akşam yemeklerinde hem de çay sofralarında yapmanızı tavsiye ederim. 


Malzemeler: 

1 adet küçük boy soğan
2 adet keşir (mor havuç)
1 yemek kaşığı zeytinyağ
2 yemek kaşığı ceviz
2 yemek kaşığı süzme yoğurt
1-2 diş sarımsak
Pulbiber ve tuz

Üzerine:

1 tutam maydanoz

Yapılışı: 

1. Soğan çok küçük şekilde doğrayın (Yerken, ağzınıza büyük soğan parçaları gelmemeli). Mor havucu da rendeleyin (Ben rendenin küçük tarafı ile rendeledim). 

2. Bir tavaya zeytinyağını ve soğanı alıp sotelemeye başlayın. Soğanlar parlak bir hal alınca, havuçları tavaya alın ve havuçlar hafif yumuşayıncaya dek soteleyin, yani karıştırarak pişirin. Pişince ocağın altını söndürüp, havuçları ılımaya bırakın. 

3. Sarımsakları ezin. Cevizleri bıçak yardımıyla, dişe gelecek şekilde, iri kıyın. 

4. Ezilmiş sarımsakları, kıyılmış cevizleri, pulbiber ve tuzu bir kaseye alın üzerine süzme yoğurdu ekleyin. Ilımış olan havuçları da ilave edip, tüm malzemeyi bir kaşık yardımıyla karıştırın. 

5. Havuç-yoğurt karışımını, sunacağınız servis kabına alın. Üzerini kıyılmış maydonozla süsleyin. 






Afiyet olsun! 







Yorumlar

  1. Ayy ben çok severim..Kerevizle bazen karıştırır salatasını yaparım..Kırmızı pancarla kırmızı havuca mutfakta daha çok yer vermek gerek..Ehhh şalgam suyu bundan yapılıyor ya hemde doğal renklendirici oluyor..Ellerine sağlık Sevgili Feyza pembe pembe çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Feyza'cığım, keşiri daha önce hiç almamıştım ve denememiştim. Tarifini görünce merak ettim ve denedim. Değişik ama çok hoşuma gitti ellerine sağlık. İrem T

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar