Çakma Brownie



Bu tarife, Mutfakta Zen söyleşisinde tanıştığım sevgili Tijen İnaltong'un blogunda rastladım. Malzemelerin az ve tarifin sağlıklı oluşunu görünce, denemek için bir yere kaydettim. Bence, çikolata krizlerine iyi gelecek sağlıklı bir tatlı tarifi. Şeker yerine pekmez kullanıldığı için, normal brownie'lere göre biraz daha farklı bir tada sahip- yani pekmezin o hoş tadı ve kokusunu da alıyorsunuz- ama çikolata miktarı fazla olduğu için çikolatanın muazzam tadına varıyorsunuz. Pekmezli ve çikolatalı tatları sevenlere, benim biraz değişiklik yaptığım bu brownie tarifini kesinlikle öneriyorum. 


Malzemeler: 

200 gr bitter çikolata

2 yumurta

Yarım su bardağı pekmez

1 çimdik tuz

1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ

Yarım vanilya çubuğunun içi

70 gr (yarım su bardağı) tam buğday un

Yapılışı: 

1. Bitter çikolata ve tereyağı benmari usulü eritin (Yani su dolu bir sütlüğün içerisine ısıya dayanaklı bir kap koyup içerisinde tereyağ ve çikolatayı arada karıştırarak eritin) ve soğumaya bırakın. 

2. Yumurta, pekmez ve tuzu derin bir kasede iyice çırpın. 

3. Yumurta karışımına soğumuş çikolata karışımı ve vanilya çubuğu içini ekleyip çırpmaya devam edin. 

4. Tam buğday ununu da ekleyip tüm malzemeler özdeşleşene dek karıştırın. 

5. Yağlı kağıt serilmiş dikdörtgen veya kare bir fırın kabına brownie hamurunu dökün (Ben 25 cm'ye 15 cm dikdörtgen bir borcam kullandım). Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 35-40 dakika pişirin.  

6. Soğuyunca kare veya dikdörtgen şeklinde dilimleyin. 

Afiyet olsun! 










Yorumlar

  1. Çok güzel görünüyor eline sağlık benim bloğuma da beklerim http://pembemakyajcantam.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar