Oreolu Brownie


Passion for Baking'in Instagram profilinde bu brownieyi gördüğümden beri tarifi denemek hep aklımdaydı ve denedim. Benim gibi bir çikolatasever için muhteşem bir lezzet!  Az malzeme ile kısa zamanda yapılan bu lezzet bombasını tüm çikolata ve brownie düşkünlerine öneriyorum.

Malzemeler: 

165 gr tereyağı
210 gr bitter çikolata
3 yumurta
2 yumurta sarısı
1 vanilya çubugu veya 1 paket şekerli vanilin
165 gr (3/4 su bardağı) toz şeker 
2 tepeleme yemek kaşığı un
1 tepeleme yemek kaşığı kakao
100 gr mini veya normal Oreo (Bulamazsanız, Eti Negro tarzı bir bisküvi olabilir) 

Yapılışı: 

1. Tereyağını eritip ocaktan alın; üzerine çikolatayı ekleyip karıştırın. Çikolata eridikten sonra soğuması için bu karışımı bir kenara alın. 

2. 2 yumurta sarısı + 3 yumurtayı vanilya ile beraber mikserle çırpın. 

3. Şekeri de ekleyip 2 dakika çırpın. 

4. Bu karışıma erimiş tereyağı-çikolata karışımını ekleyip yine çırpın. 

5. Kakao ve unu da ekleyip biraz daha çırpın. 

6. 30cm'ye 20cm küçük bir fırın kabına yağlı kağıt serin. Üzerine hamur karışımının yarısını dökün. Fırın kabının içindeki hamurun üzerine mini oreoları yerleştirin ( Eğer daha büyük Oreo kullanıyorsanız, bisküvileri birkaç büyük parçaya bölüp öyle yerleştirin). 

7. Geri kalan hamuru da fırın kabına döküp yine üstüne Oreo'ları yerleştirin. 



8. 180 derece fırında 40-45 dk pişirin. Soğuduktan sonra dilimleyip servis edin. 



Afiyet olsun! 


Yorumlar

  1. Slm, bu tarifi denemek istiyorum, muhteşem görünüyor. Firin kabı 20-10 biraz kucuk geldi bana dogru mu anlamisim acaba. Bir de ben de 3 tane canavar var :) kac kisiye yeter browni bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  2. Deniz Hanim Merhaba,
    Kusura bakmayin; ben firin kabinin olcusunu yanlis yazmisim. 30cm'ye 20 cm bir kalip kullanmisim. Az once yeniden olctum. Boyle bir kaliptan, 12-15 dilim brownie cikartabilirsiniz. Simdiden afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  3. Mükemmel bir brownie. İlk denemede tutturdum. Tadan herkes hazır saıyor :) Tarif için teşekkürler Feyza hanım bu arada ben Duygu :)

    YanıtlaSil
  4. Tadı harika oldu, ancak oreoyu çok sevmeme rağmen bu brownieye çok yakışmadığını düşünüyorum, bir dahaki sefere oreoauz yapacağım :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Duygu,
    Beğenmene sevindim. Ziyaretin ve güzel sözleriniz için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili 151N,
    Ziyaretin için teşekkürler. Beğenmene sevindim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar