Ekşi Mayalı Pankek ve Ekşi Mayalı Kahvaltı Keki



Yaklaşık 5 ay önce evde kendim ekşi maya elde ettim ve o zamandan beri farklı ekşi mayalı ekmekler ve pideler denedim. İnsan bu mayaya bir alıştı mı gerçekten müdavimi oluyor. Hem  sağlıklı oluşu hem de lezzeti ekşi mayalı tarifleri benim için cazip kılıyor. 


Fakat ekşi mayalı tarifler, mayanın ön hazırlığı açısından süre gerektirdiği için uzun ve meşakkatli. Ama bu yazacağım iki tarif, ön mayalama veya besleme gerekmeden, ekşi mayanızı direkt olarak buzdolabından çıkartıp kullanabileceğiniz türden... Her iki tarifi de yeni keşfettiğim Atölye-Merdane adlı blogdan aldım. Bu bloga göz atmanızı tavsiye ederim. Farklı ve orjinal tariflere sahip.







Ekşi Mayalı Pankek için Malzemeler:


1/2 su bardağı ekşi maya
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı organik tam buğday unu veya beyaz un
1/2 yemek kaşığı doğal çiçek balı
1/2 çay kaşığı karbonat
1 çimdik tuz
1 yumurta
1 yemek kaşığı sıvı bitkisel yağ

 
Yapılışı: 



1. Mayayı buzdolabından çıkarıp tahta bir kaşık ile karıştırarak içinden 1/2 su bardağını ayırarak bir kaseye dökün. Kalan mayayı tekrar buzdolabına kaldırın.

2. Mayanın içine ılık sütü ekleyip tahta bir kaşık ile karıştırın.

3. Üzerine unu eleyin ve tekrar karıştırın.

4. Bal, tuz ve karbonatı ekleyerek son kez karıştırın ve 15 dakika dinlenmesi için bekletin.

5. Yumurtayı ayrı bir kaseye kırıp hafifçe çatalla çırpın ve hamura ekleyip karıştırın.

6. Bir krep tavasını ısıtıp içine 1-2 damla sıvı yağ dökün. Karışımdan bir kepçe yardımıyla (isterseniz küçük isterseniz de tavanın büyüklüğünde) hamur alarak,  önce yüksek ateşte 30 sonra kısık ateşte  pişirin. Pankeki ters çevirerek yine aynı şekilde arka yüzünü de pişirin.  

Afiyet olsun! 







Ekşi Mayalı Kahvaltı Keki için Malzemeler:

1/2 cup* ekşi maya (önceki günlerde beslenmiş, aynı gün beslenmemiş, buzdolabından yeni çıkmış)
2 adet yeşil biber
1 adet kapya kırmızı biber
1 çay kaşığı bal
1/3 cup zeytinyağı
2 yumurta, hafif çırpılmış
1 cup küp küp doğranmış tam erimeyecek bir peynir (Ben kaşar tipi tulum peyniri kullandım)
1/2 su bardağı çekirdeği çıkartılmış siyah zeytin
1 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı kuru fesleğen (Orjinal tarifte taze fesleğen vardı)
1 kaşık yağsız yoğurt
1,5 cup organik tam buğday unu (Ben beyaz un kullandım, benim ekşi mayam tam buğday unuyla yapıldığı için güzel bir tadı oldu)
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tuz (Peynir ve zeytin tuzluysa, çok az ekleyin)
1 orta boy domates
Biberleri sotelemek için ekstradan 1 yemek kaşığı zeytinyağı

*1 cup= 250 ml'lik su bardağı

Yapılışı:

1. Ekşi mayayı buzdolabından çıkarıp tahta bir kaşık ile karıştırıp içinden, 1/2 su bardağını ayırıp geniş bir kaseye boşaltın. Kalan mayayı tekrar buzdolabına koyun.

2. Fırını 180 derecede önceden ısıtın.. 

3. Yeşil ve kırmızı biberleri uzunlamasına ortadan keserek çekirdeklerini çıkartın ve yıkayın. Enine bir defa daha keserek şerit şerit doğrayın ve 1 kaşık zeytin yağı ve bir çimdik tuz ile yüksek ateşte 4-5 dakika soteleyin ve soğumaya bırakın.

4.  Mayanın içine bal, yağ ve yumurtayı ekleyerek karıştırın. Peynir, zeytin, fesleğen, kekik, yoğurt ve sotelenmiş biberleri yavaş yavaş ekleyerek bir daha karıştırın.

5. Mayalı karışımın üzerine unu, karbonatı ve tuzu eleyin ve yavaşça karışımı birbirine yedirin. 

6. Dikdörtgen veya kare bir cam fırın tepsisini zeytinyağı ile yağlayıp un serpin ve hamur karışımı içine dökerek üzerini tahta kaşıkla düzeltin. 

7. Domatesleri dilimleyip sırayla kekin üzerine gömün. 

8. Fırında 40-45 dakika, batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin ve ılık servis edin.

Afiyet olsun!

 

Yorumlar

  1. Feyza Hanım, ellerinize sağlık, muhteşem görünüyorlar! Bloğunuzu takibe aldım, google groups'da ekşi mayalı tarifler üzerine bir paylaşım platformu açmıştım, belki katılmak istersiniz; "https://plus.google.com/u/0/communities/100528232644081954963". Ayrıca 1995 SYAL mezunu olduğunuzu gördüm, ben de 1998 SYAL mezunuyum :)) Atölye Merdane'den sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık her iki tarif dee iştah kabartıyor
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar