Simit Brushcetta



Günlerdir bloguma tarif giremiyorum.  Bunun en önemli nedeni, son zamanlarda ülkemizde yaşananlar ve tabii ki biraz da tembelliğim... Aslında, yoğun bir şekilde yeni tarif deniyorum ama tarifleri yazmaya zaman bulamıyorum. Bu tarif yeni olanlardan birisi. Adı, simit bruschetta. Bruschetta (İtalyanca'da brusketta diye okunur), İtalyan Mutfağı'nin en bilinen atıştırmalıklarından biri. Anavatanında, temel olarak, sarımsak, zeytinyağı, tuz ve karabiberle yapılan kızartılmış bir ekmek türü. Ama değişik ülkelerde, üzerine peynir, et, zeytin, fesleğen ve farkli baharatlar da konulduğundan, oldukça zenginleşmiş.

Ben ise, sizlere farklı, biraz Türk mutfağına adapte edilmiş, bir brushcetta tarifi vereceğim. Bayatlamış simitleri, değerlendirmenin iyi bir yolu olan bu tarifi bir an önce yapmanızı öneririm. Yalnız tarifteki malzemelerin kesin miktarlarını yazmayacağım. Çünkü miktar, elinizdeki simit miktarına değişiklik gösterebilir.

Malzemeler:

Bayatlamış simit
Zeytinyağı
Sarımsak
Kuru veya taze fesleğen*
Karabiber
Tuz
Arzuya göre kekik ve biberiye
Kuru veya taze domates*
Kaşar veya mozeralla peyniri
Zeytin

*Ben en yukarıda gördüğünüz fotoğraftaki bruschetta'larda kuru domates ve fesleğen kullandım. En altta gördüğünüz fotoğrafta ise taze domates ve fesleğenle yapılmış hali var. Malzemelerin tazesini veya kurusunu kullanmak sizin damak zevkinize kalmış. Her ki hali de ayrı güzel. 

Yapılışı:

1. Simitleri, enlemesine küçük parçalar halinde kesin. 

2. Eğer kuru domates kullanacaksanız, kuru domatesleri sıcak suyun içinde 15 dk kadar bekletip küçük parçalar halinde kesin. Taze domates kullanacaksanız da, küp küp kesip bir kenarda bekletin.

3. Zeytinlerin çekirdeklerini çıkartıp küçük parçalara ayırın. 

4. Kullanacağınız peyniri de küp küp kesin.

5. Sarımsakları dövün veya ezin. Taze fesleğen kullanacaksanız, fesleğeni de kıyın.

6. Zeytinyağının içine sarımsağı, fesleğeni, kekiği, tuzu ve karabiberi ekleyip iyice karıştırın. Ardından hazırladığınız diğer malzemeleri de ekleyip, bütün karışımı iyice alt üst edin. 

7. Kestiğiniz simitlerin üzerine bu karışımı pay edin.


8. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında peynirler, hafif eriyene dek, 10-15 dk kadar pişirin. Sıcak servis edin.

Afiyet olsun!

Yorumlar

  1. Bende hiç tarif yazamıyorum.yaz rehafetim henüz üzerimden gitmedi.smitler harika .ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar