Portakallı Ters-Yüz Kek






  • Kış mevsiminde hepimiz çayımızın yanında kek veya tatlı arıyoruzdur herhalde. Beni takip edenler bilir; ben çikolatalı kek ve tatlıları çok severim. Ama eşim çikolatayı sevmez. Bu yüzden ara sıra onun da seveceği türden meyveli kekler denerim. İşte bu da onlardan biri... 
  • Çiğ meyveden kek yapmak biraz zordur çünkü meyveyi hamurun üstüne koyduğunuzda bile, ağırlığından dibe çöker ve kek kalıbına yapışır. Ama bu kek tarifinde meyveleri kek kalıbının altına yerleştirip hamuru da üzerine döküp öyle pişiriyoruz. Piştikten sonra da ters-yüz ettiğimiz için meyveler üstte kalıyor ve meyvelerin dibe çökmesi gibi bir sorun yaşamıyoruz. 
  • Aranızda, "Portakallar, kabukları ile pişirildiğinde acımtırak bir tat bırakmıyor mu?" diye soranlar olacaktır herhalde. Açıkçası bal ile yapılan şurup o acımtıraklığın önüne geçiyor ama hafif ekşimsi tadı alıyorsunuz. Ama bu ekşimsi tadı da almak istemiyorsanız, kabukları soyulmuş portakalla pişirmenizi tavsiye ediyorum.

  • Gelelim, yabancı bir siteden aldığım kekimizin tarifine...

  • Malzemeler:

  • 1/2 cup* bal
  • 1/4 cup portakal suyu
  • 2 tane iyice yıkanmış, kabuğu soyulmamış ve yuvarlak içimde ince dilimlenmiş portakal (Orjinal tarifte sadece 1 portakal vardı. Ben az geleceğini düşünüp 2 tane kullandım; çok da iyi oldu.)
  • 3/4 cup oda sıcaklığında tereyağı
  • 1 cup toz şeker (Çok tatlı sevmeyenlere, bu kek içerdiği baldan dolayı çok tatlı gelebilir; şeker miktarını azaltabilirsiniz)
  • 2 büyük yumurta
  • 1 yemek kaşığı rendelenmiş portakal kabuğu
  • 1+1/2 cup un 
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1/3 cup süt
  • *1 cup=200 ml'lik su bardağı
  • Yapılışı: 
  • 1- Bir tava veya tencereye bal ve portakal suyunu alıp, orta ateşte karışım kaynayana dek karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca karıştırmayı bırakıp. ocağın altını iyice kısın. Ağır ateşte, karışım köpüklü ve biraz koyu hale gelene kadar pişirin (Orjınal tarifte, karışımın, mutfak termometresiyle ölçülüp 230C'ye geldiğinde 2-4 dk daha pişirilmesi öneriliyor).  Karışımı ocaktan alıp soğuk bir yerde 15 dk kadar bekletin(Ben, mevsim kış olduğu için balkonda beklettim). Bu arada, karışımınız daha da koyulaşacak. Soğuyan ve koyulaşan karışımı, içine yağlı kağıt döşenmiş kelepçeli kalıba dökün.


  •  Üzerine de alttaki fotoğrafta görüldüğü gibi, ince dilinlenmiş portakalları birbirinin üzerine gelecek şekilde yerleştirin.



  1. 2. Geniş bir kasede tereyağ ve şekeri mikserle, yüksek hızda iyice çırpın. Ardından, her defasında 1 yumurta olmak üzere, yumurtaları ekleyip, yeniden iyice çırpın.  rendelenmiş portakal kabuklarını da ekleyip yeniden çırpın. 

  2. 3. Başka bir kaseye, un, kabartma tozu ve tuzunu eleyip karıştırın. Un karışımının yarısını tereyağlı karışıma ilave edip, iki karışım birbiriyle özdeşleşene kadar çırpın. Sütü ve kalan un karışımını da ekleyip yeniden çırpın. Kek hamurunu portakalların üzerine dökün. 



  1. 4- Önceden ısıtılmış 175C fırında 30-35 dk pişirin. Bu sürenin sonunda, kekin ortasına batırdığınız kürdan kuru çıkıyorsa, kekiniz pişmiş demektir. Fırından aldıktan sonra en az 5 dk soğuması için bekleyin. Aksi takdirde, portakalların üzerindeki şurup elinizi yakabilir. Kek biraz soğuduktan sonra, kelepçeyi çıkartın. Kekinizi servis tabağına ters-yüz şekilde çevirin. 
Afiyet olsun!









Yorumlar

  1. Harika gözüküyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Portakallar ne kadar guzel bir gorunum vermis. Denemek icin not ettim. Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denediğiizde yorumlarınızı bekliyorum; teşekkürler!

      Sil
  3. Cok severim ben bu keki,kizken cok yapardim,sizuinkide cok nefis görünyüor,ellerinize saglik!

    YanıtlaSil
  4. merhaba feyza hanım portakallı kekiniz çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık. daha önce bloguma yorum bırakmışsınız ama ben anca gördüm. fotograflarımı neyle çektiğimi sormuşsunuz. kullandığım fotoğraf makinası Sony Cybershot DSC WX9 16 MP yemek moduyla çekiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve cevabınız için çok teşekkürler! ;-)

      Sil
  5. Kabartma tozu niye az bir paket değil?

    YanıtlaSil
  6. Ben orjinal tarifteki kadar kabartma tozu kullandım. Dilerseniz, siz daha fazla kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar