SNICKERS'LI BROWNIE




Bu tarifi Hungry Hinny'de gördüğümde, yoğun çikolatalı olmasından dolayı, "Hemen denemeliyim!" dedim kendi kendime... :) Aslında yapmaya başlamadan önce un miktarının az, çikolata miktarının da fazla olması beni endişelendirmedi değil... Ama tarifi deneyince, benim yaptığım şekliyle, her şeyin kararında olduğunu gördüm. Benim yaptığım şekliyle diyorum, çünkü orjinal tarifteki 110 gr light esmer şekeri eklemeyi unutmuşum. İyi ki de unutmuşum. :) Tadı, şekeri tam kıvamındaydı. İçinde bir de esmer şeker olsaydı, çok tatlı olup, çikolata tadının önüne geçebilirdi. Eğer siz de benim gibi çikolata düşkünüyseniz, bu tadı denemenizi şiddetle öneririm. :)

Malzemeler:

110 gr tereyağ
40 gr + 50 gr bitter çikolata
2 yumurta
100 gr pudra şekeri
50 gr un
1 çay kaşığı kabartma tozu
2 büyük veya 4 küçük Snickers çikolata

Yapılışı:

1- Fırını önceden 180 derecede ısıtın.

2- Bitter çikolatanın 40 gramını iri parçalar halinde kıyın. Snickers çikolataları da yarım cm genişliğinde enine kesin.

3- Tereyağı kısık ateşte eritip üstüne 50 gr bitter çikolatayı ekleyin. Çikolata eriyinceye kadar bu karışımı iyice karıştırın ve ocağın altını kapatıp, soğumasını bekleyin.

4- Yumurtaları ayrı bir kasede çırpıp soğumuş olan tereyağ-çikolata karışımına ekleyin.

5- Karışıma un, pudra şekeri ve kabartma tozunu ekleyip yine çırpın.

6- Kıyılmış bitter ve Snickers çikolataları ekleyip bir spatula yardımıyla karıştırın.

7- Kare veya dikdörtgen bir borcam içine yağlı kağıt serip kek hamurunu dökün. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25-30 dk pişirin.



(Eğer bekleyebilirseniz) ılıyınca/soğuyunca dilimleyip servis edin.



Yorumlar

  1. soğumasını değil,fırından çıkmasını zor beklerim :)) blogger anneyim canım, takipteyim, beklerim bloguma :))

    YanıtlaSil
  2. Sevgili İlknur,
    Gerçekten insan bu brownie'nin firindan cikmadini zor bekliyor :) ben de ugrayacagim bloguna..

    YanıtlaSil
  3. şu saatte bakmamalıydım olmazki ya :)aç aç
    ellerine sağlık misler gibi görünüyor.
    hayırlı kandiller..

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Pasta Köşesi,
    Evet, açken bakılacak fotolar değil :)
    Teşekkürler ziyaretin için :)
    Sana da hayırlı kandiller...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar