Kirpi Çikolata


Liseden arkadaşlarım için dün hazırladığım çay menüsünde olan pratik ve enfes bir lezzet... Özellikle çocukların doğum günü partileri için ideal, gofrete benzeyen bu tarifin fikir annesi "Bi Yaşıma Daha Girdim" adlı blogun yazarı. Kendisine çok teşekkürler, ama ne yazık ki blogu açılırken hata verdiği için bloguna bağlantı veremedim. Tarifi sevgili arkadaşım Esra'nın blogundan aldım. Esra'ya da çok teşekkürler!

Malzemeler:

2 avuç tel kadayıf
1 kare paket bitter çikolata (Ben 70 gr bitter kuvertür çikolata kullandım)

Yapılışı:

1- Tel kadayıfları bir tavada sık sık karıştırarak(yanmasına izin vermeden) kavurun.


2- Çikolatayı parçalara ayırıp benmari usulü eritin.

3- Kızarmış tel kadayıfları içine ekleyip her tarafı çikolataya bulanana dek karıştırın.

4- Karışımdan tatlı kaşığıyla dolu dolu alıp, yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye dökün.


5- Daha sonra buzdolabına koyup donana kadar(10-15 dk kadar) bekleyin.


Donmuş çikolatalar 1-2 gün erimeden oda sıcaklığında duruyor:


Yorumlar

  1. iki malzemeyle böyle süper bi lezzet haa denemeliyim ozaman:))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. çok değişik bir tarif Feyzacığım, aşamalarını da eklemişsin ne güzel,
    tadının gofrete benzemesi de süper olur doğrusu:)
    ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Handeciğim,
    Dene; süper bir lezzet! Kızım tadını Çokonat'a benzetti :)

    YanıtlaSil
  4. Haticeciğim, evet değişik bir tarif. Hem de pratik ve ekonomik.. Beğendiğine sevindim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Feyzacım, akşam deneyeceğiiim:)) Ben diyetteyim ama, bi kereden bişeycik olmaz di mi:)) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Dene, Fundacığım. Pişman olmayacaksın :)) İçinde ekstra şeker, yağ yok. Bitter çikolata ile de yaparsan, benim gibi, yağ oranını da minumuma indirmiş olursun :) Hafiften diyetlik olur, yani :))

    YanıtlaSil
  7. az malzeme, bol lezzet...
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Hayat Mutfaka Guzel,
    Cok tesekkurler! Bloguma yine beklerim :)

    YanıtlaSil
  9. Çok süper bir lezzet bu,ıkı malzeme her şey tatmam. ellerine saglık canım denenecekler arasın aldım.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Heden,
    Begenmene sevindim; ziyaretime yine bekletim :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Bir dahaki sefere icine findik kirigi da katsak mi? Kizina katiliyorum, ozledigim cokonat lezzetinde. Eline saglik Feyzacigim, harika gorunuyorlar.
    Sevgiler,
    Esra

    YanıtlaSil
  12. Teşekkurler, Esracigim. Haklisin; findik da guzel fikir :) Ama kavrulmus findik daha iyi olur sanki. Tel kadayifla beraber findigi da kavurmak lazim. Bir dahakine oyle deneyelim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Diş buğdayım için bugün bende yaptım. Ne zamandır aklımdaydı.Ellerine sağlık Feyzacığım.Çokpratik ve güzel bir lezzet...

    YanıtlaSil
  14. Elmascığım, demek Deha'nın diş buğdayını yaptın :) Hayırlı olsun dişleri... Beğnemene sevindim bu tarifi :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar