Bisküvili Balkabaklı Pasta




Üç gün önce eşimin doğum günüydü. Kızımla ne yapsak diye epeyce düşündük. Eşim çikolatalı ve kakaolu tatları sevmediği için güzel bir doğum günü pastası bulmakta zorlandık. Daha sonra nette bu balkabaklı tarifi bulduk. Eşim de balkabağını sevdiği için, onun için doğru bir pasta olduğuna inanıp, sevgili kızımla bu pastayı yaptık. Eşim uzun süredir diyette olduğu için ancak bir dilim yiyebildi. Ama kızım, balkabağını sevmemesine rağmen 3 günde pastanın 3/4'ünü bitirdi :))
Orjinal tarifteki malzemelerde bir kaç değişiklik yaptım. Eşim kakaolu tatları sevmediği için kakaolu bisküvi miktarını azalttım. Bir de evde ceviz kalmadığı için ceviz koyamadım.

Malzemeler:

Kakaolu alt taban için:

1 paket kakaolu bisküvi
1,5 yemek kaşığı tereyağ
1/4 çay bardağı süt (*Süt eklenmese de olur)

Balkabaklı püre için:

600-700 gr. balkabağı
1,5 su bardağı toz şeker
Yarım paket petibör bisküvi
1 paket vanilya
Yarım su bardağı kırılmış ceviz

Üst kreması için:

1 paket krem şanti
1 su bardağı soğuk süt

Yapılışı:

1-Kakaolu bisküvileri rondodan geçirin ve toz haline getirin.

2-Tereyağı bir tavada eritin ve toz haline gelen bisküvilerle beraber sütü de ekleyerek karıştırın.

3-Kelepçeli bir kalıbın içine yuvarlak şekilde yağlı kağıdı kesin. Bisküvili karışımı kelepçeli kalıba elinizle bastırarak sıkıca yerleştirin.

4-Balkabaklarını bir tencereye koyun. Üzerine şekeri ve bir bardak su ekleyerek suyunu çekip yumuşayıncaya kadar kısık ateşte yarım saat pişirin.

5- Pişen balkabağını biraz ılıdıktan sonra blendırdan geçirin veya benim yaptığım gibi patates ezeceğiyle ezin. Petibör bisküvileri elinizle iyice ufalayarak ezilen balkabaklarına ilave edin. Kırılmış cevizi, vanilyayı da ekleyin ve kelepçeli kalıptaki bisküvilerin üzerine dökün, eşit bir şekilde yayın.

6- Krem şanti tozunu bir bardak soğuk süt ile çırpın ve balkabağının üzerine döküp yayın. Buzdolabında 5-6 saat bekletin ve üzerine pasta süsleyerek servis edin(Ben Dr. Oetker'in süsleme glazürü ile eşime doğum günü mesajı yazdım).

Afiyet olsun...

Ben buzdolabında çok bekletmediğim için keserken bir hayli zorlandım. Daha muntazam dilimler çıkartmak istiyorsanız, buzdolabında en az 5-6 saat bekletmenizi öneririm:


* Ben bisküvi alt tabanına, orjinal tarifte olduğu gibi, süt de ekledim. Ama eklenmemesi taraftarıyım. Çünkü süt, tabanı ıslak hale getirip, dilimlemeyi zorlaştırdı. Aynı cheesecake tabanı yapar gibi, sadece bisküvi ve tereyağını karıştırıp alt tabanı hazırlamayı öneriyorum.

Yorumlar

  1. merhaba,
    tarifimi deneyip beğenmenize çok sevindim feyza hanım, sütle ıslatmak benim için bir sorun yaratmadı tabi siz kendinize göre istediğiniz gibi yapabilirsiniz, ellerinize sağlık görüşmek üzere sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suzan Hanim,
      Tarifiniz ve de ziyaretiniz icin cok tesekkurler! Yine beklerim :)

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar