Damla Sakızlı Lor Kurabiyesi


Memleketimden, Balıkesir'den bir lezzet. Balıkesir'in merkezinden olmama rağmen, her yaz Ayvalık'a gitmezsem kendimi tatil yapmış gibi hissetmem. Gittiğimde oradan sızma zeytinyağımı, zeytinimi ve de zeytinyağ sabunumu almadan da gelmem. Bu yaz ilk kez doğumdan dolayı Ayvalık'a gidemedim. Ama bana oranın hasretini giderecek bir lezzet buldum kendime: Damla Sakızlı Lor Kurabiyesi. Bu kurabiyeyi denerken de, içinde halis Ayvalık zeytinyağı ve de loru kullandım. Bu tat, beni bir an Ayvalık'taki Sakızlı Lor Kurabiyesi ile ünlü Güler Pastanesi'ne götürdü. Aynı lezzeti yakalamışım mıdır bilinmez... Ama siz siz olun, Ayvalık'a giderseniz, bu küçük pastaneye gidip bu kurabiyeden bir tadın.

Tarif için, Sibel'in Kahvesi'ne teşekkürler!

Malzemeler:

1/4 su bardağı zeytinyağı(Tercihen sızma)
250 g tatlı lor veya süt loru(Ben Ayvalık loru kullandim)
1 su bardağı şeker
2 yumurta (birinin beyazı üstü için ayrılacak)
1/4 limonun suyu
1 çay kaşığı karbonat
Yaklaşık 2 su bardağı un
2 küçük parça damla sakızı
Bir kase susam


Yapılışı:

1. Zeytinyağını, loru, şekeri ve yumurtaları yoğurma kabınıza alıp karıştırın.

2. Karbonatı limon suyunda eritin. Un ile birlikte karışımınıza ekleyin, hepsini iyice yoğurun. Yumuşak bir hamur elde edince, elinizden ve kaptan ayrılmaya başladığında un eklemeyi bırakın.

3. Sakızı incecik dövün, toz haline getirerek hamura ekleyin, bir kez daha yoğurun.

4. Tepsinizi yağlayın, fırınınızı 180 dereceye getirin.

5. Hamurdan parçalar koparıp yuvarlayın, hafif çırptığınız yumurta akına ve susama batırın, tepsiye sıralayın.

6. Tepsiyi ısınan fırına verip yaklaşık 30-35 dk pişirin.

Yorumlar

Popüler Yayınlar