Ananaslı Havuçlu Kek



Ananaslı Havuçlu Kek

Daha once bu keke benzeyen ananasli bir tarifi baska bir blogdan denemisligim vardi. Ama ne yazik ki sonuc husrandi. Goruntu guzel ama lezzet kotuydu:



Bu kez, tarifi Mutfak Gunlugum'den aldim. Bu tarifi gercekten tuttum. Ama orjinal tarifteki firin isisini degistirmek gerekiyor. Icerisinde hem kabartma tozu hem de karbonat olunca birden kabardi kek. Ustu daglanir gibi oldu. Ben de belli bir vakitten sonra dereceyi 150'ye dusurdum. Sonuc daha iyi oldu. Bu yumusacik, besleyici keki yapmak isteyenlere, tavsiyem daha dusuk derecede(150C) daha uzun surede pisirmek.

Malzemeler:

3 orta boy havuç rendesi
3 yumurta
2 su bardağı un
2 su bardağından 2 parmak az toz şeker
2 tatlı kaşığı karbonat
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
1 silme cay kaşığı tuz
1,5 su bardağından 2 parmak az zeytinyağı
1 paket vanilya
1 orta boy küp küp kesilmiş ananas
1 su bardağından 1 parmak az iri iri kıyılmış ceviz

Yapılışı:

1. Yumurtaları şekerle çırpın.

2. Yağı ve vanilyayı da içine ilave edip karıştırın.

3. Havuç, ananas ve ceviz hariç tüm kuru malzemeleri karıştırıp yumurtalı karışıma ilave edin. Son olarak havuç rendesi, ananas ve cevizleri de ekleyip spatula veya tahta kasik yardimi ile hamuru güzelce karıştırın.

4. 26 cm'lik kelepçeli yuvarlak bir kek kalıbını yağlayıp hamuru içine dökün. Önceden ısıtılmış 150 derecede fırında yaklaşık 1 saat kadar pişirin. Keki fırından çıkarmadan mutlaka içine bir kürdan batırıp kontrol edin, eğer kürdan kuru çikiyorsa pişmiş demektir.




Afiyet olsun !

Yorumlar

  1. Feyzacigim,bugun bu kekini denedim ve cok begendim.Yalniz ben tuzu unutmusum..bilmiyorum ne farkediyor tadinda ama cok guzel oldu,cocuklar icin de cok besleyici,birazdan okuldan gelecekler,bakalim onlar da begenecek mi?
    Gulzade

    YanıtlaSil
  2. Canım, beğendiğine sevindim. Bildiğim kadarıyla karbonatlı tariflerde tuz olması gerekiyor. Ama neden gerekiyor, bilmiyorum:( Güzel olduğuna sevindim. Umarım çocuklar da beğenmişlerdir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar