Mayali Peynirli Tepsi Boregi

Bu boregi, ben kucukken annemin taze sogan ve degisik otlarla yaptigini hatirliyorum. Evin icerisine dolan maya kokusu ve sonrasinda tatigim lezzet beni taa o yillara goturdu:))



Malzemeler:
5-6 su bardagi un
1 paket instant maya
1 tatli kasigi tuz
2,5 su bardagi kadar ilik su
Yarim cay bardagindan biraz fazla zeytin yagi


Ic malzemesi icin:
rendelenmis kasar peyniri
rendelenmis beyaz peynir
kiyilmis maydanoz


Uzeri icin:
1 yumurta sarisi
Corek otu

Yapilisi:

1. Unu genisce bir kaba koyup, ortasini havuz gibi acip mayayi ve tuzu da ilave edin. Sonra suyu da ekleyip yumusak, ele yapisacak bir hamur elde edin. Ellerinizi zeytinyagiyla yaglayip hamuru toparlayin. Uzerini yagli sekilde birakip kabin agzina poset gecirinn ve sicak ortamda en az yarim saat bekletin.

2. Sonra yaglanmis yuvarlak bir tepsinin icinde hamuru acin. Ortasina iyice ic harci yayip uclarini ortada toplayin. Hamuru ters cevirip uzerine yumurta sarisi surun.

3. 200 derecede 30-40 dk, üzeri kizarana kadar pisirin. Soguyunca kesip servis yapin.
Afiyet olsun.


Not: Ben bu hamuru iki kucuk firin kabina bolusturdum. Yani iki kucuk boregim oldu:)) Ama daha buyuk tepsisi olanlar bir seferde pisirebilirler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar