Mahluta Çorbası


Orjinal tarif Lezzet Dergisi 'nde. Ben orjinal tarifte birkaça değişiklik yaptım.

Malzemeler:
2 çay bardağı kırmızı mercimek
1 çay bardağı pirinç
1 soğan
7 su bardağı su
1 su bardağı tavuk suyu
1 çay kaşığı kimyon
Yarım limonun suyu
Tuz
Üzeri için:
20 gr tereyağı
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 tatlı kaşığı toz tane

Yapılışı:

1. Soğanın kabuğunu soyup iri doğrayın ve tencereye alın. Mercimek, pirinç ve suyu ilave edip malzemeler yumuşayıncaya kadar pişirin.

2. Karışıma tuz, limon suyu ve kimyonu ekleyip blenderda pürüzsüz hale getirin.

3. Tereyağını küçük bir tavada eritip içine kırmızı pul biberi ilave edin. Çorbayı kaseye aldıktan sonra üzerine biberli ve naneli yağ döküp sıcak servis yapın.

Afiyet olsun!

Yorumlar

  1. bu corbayi bugün denedim.tavuk suyu olmadigi icin tavuk bulyon kullandim. düdüklü tencerede yaptim.corbanin tamami afiyetle yendi bitti, kizim ve esim coook begendi! paylastigin tarifler gercekten lezzetli ve yapmasi kolay!

    YanıtlaSil
  2. Fatmacığım, beğenmene çok sevindim. Afiyet, bal şeker olsun size:)

    YanıtlaSil
  3. Geçenlerde yaptım ben de..Oğlumun severek yediği nadir çorbalardan biri oldu:) Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar