Hurmalı-İncirli-Cevizli Kek (Fig-Date Bread)



Willliams-Sonoma 'dan yeni bir kek tarifi daha. Aslında orjinal tarifinde "Hurmalı ve İncirli Ekmek" diye yazıyor. Ama ben tadını daha çok keke benzettim.
Özellikle çocuklar için besleyici ve sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

Malzemeler:

1 cup küçük doğranmış kuru incir(Ben 9 tane incir kullandım)
1 cup hurma küçük doğranmış (Ben 8 tane hurma kullandım)
1/2 cup küçük doğranmış ceviz
1 cup kaynar su
1/2 cup bardağı şeker
1,5 çay kaşığı karbonat
2 tane yumurta
3/4 cup tam buğday unu
3/4 cup un
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
Parmak ucuyla tuz
55 gr tereyağı veya 5 çorba kaşığı zeytinayağı

Yapılışı:

1.Küçük doğranmış incir ve hurmaları bir kaba alın. Üzerine kaynar suyu, karbonatı ve yağı ekleyin. Karışımı 15 dakika bekletin.

2.İncirli karışımın üzerine şeker, ceviz ve yumurtaları alın, çırpma teliyle çırpın. Diğer tarafta, unları, tuzu ve kabartma tozunu eleyip karıştırın.

3.Sıvı karışıma unlu karışımı da ilave edin, homojen bir karışım elde edene kadar karıştırın.

4.Dikdörtgen bir kalıbı yağlayıp unlayıp, fazla unlarını silkeleyip dökün. Kalıba hamuru hamurunu boşaltıp 175 dereceli önceden ısınmış fırında 50 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar