Çikolatalı Kek


Çikolataseverler için yeni bir tarif daha:) Kızım bu keki çok beğendi. Kekin büyük bir kısmını yediğini söyleyebilirim.
Orjinal tarifi Damak Tadı'nda, fakat ben orjinal tarifte bir kaç değişiklik yaptım.

Malzemeler:

4 yumurta
1 cup (1 su bardağı) şeker
125 gr tereyağ(oda sıcaklığında)
1/2 su bardağı süt kreması
3/4 cup (3/4 su bardağı) süt
200 gr bitter çikolata
2 tepeleme çorba kaşığı kakao
1 çimdik tuz
2 cup (2 su bardağı) un
1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

1. Çikolatayı benmari usulü eritip, içerisine süt ve krema katın. Bu karışımı iyice karıştırıp, sırası gelene kadar soğuması için bekletin.

2. Şeker, vanilya, tereyağı ve tuzu 2 dk çırpın.

3. Yumurtaları teker teker ekleyip, en az 2'şer dk çırpın.

4. Kabartma tozu,kakao ve unu beraberce eleyin.

5. Başka bir kap içerisinde her iki karışım bitesiye değin, sırasıyla biraz çikolatalı karışımdan biraz da unlu karışımdan döküp çırpın.

6. Kek karışımını yağlanmış-unlanmış kek kalıbına dökün.


7. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 60 dk pişirin. Sürenin sonunda kürdan ile pişip pişmediğini kontrol edin. Pişmedi ise, biraz dahs pişirebilirsiniz. 



Afiyet olsun!

Aman, benim gibi, keki sıcakken kalıbından çıkartmaya kalkışmayın (Çocuklar acele ettirince, ben kek tam soğumadan çıkarttım kalıbından). Yoksa benim kesimdeki pürüzlerden olabilir. :-)


















Yorumlar

  1. Çocukları keki sever, hele yanında bir bardak soğuk süt varsa ben de çok severim :) Ellerinize sağlık, sevgiyle. https://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  2. Hazır kekler gibi görünüyor :) Oldukça güzel :)))) Ellerine sağlık canım.
    Blogumda bir çekilişim var beklerim :)
    http://beyazbegonvil.blogspot.com.tr/2015/11/nefisdemet-ile-ogretmenler-gunu-cekilisi.html

    YanıtlaSil
  3. Sevgili BizimMutfakdan ve Beyaz Begonvil,

    Ziyaretiniz ve güzel sözleriniz için çok teşekkürler. :)

    Sevgiler,

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar