Muzlu Çikolatalı Mermer Kek



Yine bir muz kurtarma operasyonundan doğan bu tarifi muhakkak öneriyorum sizlere. Zira, çocuklarım öyle beğenmişler ki, ben okuldayken, bitirivermişler keki. İnanamadım. Çünkü, maalesef, benimkiler pek bir iştahsız. :( Bence onları cezbeden, içindeki yoğun muz kokusu ve yumuşaklığı oldu. 

Sizler de, nefis kokulu, yumuşacık bir kek isterseniz, işte, 2 kez denediğim ve çok iyi sonuç aldığım kekin malzemeleri ve tarifi...

Malzemeler:

2 cup (2 su bardağı) un
2 çay kaşığı kabartma tozu
1/4 çay kaşığı karbonat
1/4 çay kaşığı tuz
170 gr tereyağ
1 cup (1 su bardağı) toz şeker
2 çay kaşığı vanilya esansı
5 adet iyice olgunlaşmış muz (Ben, küçük Anamur muzu kulladım. Büyük muz kullanacaksanız, 3 adet muz yeterli olur.)
3 yumurta
1/4 cup (çeyrek su bardağı) buttermilk (Buttermilk'i üretmek için çeyrek su bardağı sütün içine 1 çay kaşığı sirke koyun ve 10 dakika bekletin.)
125 gr bitter çikolata

Yapılışı:

1. Fırını önceden 180 derecede ısıtın.

2. Kalıbınızı tereyağ ile yağlayın. 

3. Ön hazırlık olarak, iyice olgunlaşmış muzları bir çatal yardımıyla, pütür kalmayacak şekilde, ezin. Çikolatayı da, benmari usulü eritin.

4. Un, kabartma tozu, karbonat ve tuzu geniş bir kaseye eleyin.

5. Tereyağı ve şekeri, mikser yardımıyla, krema kıvamını alana dek, 5 dakika çırpın.

6. Vanilya ve ezilmiş muzu da ekleyip, malzemeler iyice karışana dek çırpın.

7. Yumurtaları teker teker ekleyip çırpmaya devam edin (Her yumurtadan sonra biraz daha çırpıp, diğer yumurtayı ekleyin).

8. Buttermilk'i de ekleyip çırpmaya devam edin.

9. Un karışımını ekleyip, spatula yardımıyla, unu hamura yedirene dek, hamuru alt üst edin.

10. Karışımı ikiye bölün. Hamurlardan birisine erimiş çikolatayı da ekleyip iyice karıştırın.

11. Kek kalıbına, biraz çikolatalı kek hamurundan, biraz da, sade kek hamurundan, dönüşümlü olarak dökün.


12. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 50-60 dakika, turbo ayarda, pişirin. Pişirme süresi, fırına göre değişebilir. ilk 45 dakikadan sonra kürdan testi uygulayıp, pişip pişmediğini kontrol edin. Pişmediyse, kürdan kuru çıkana dek pişirmeye devam edin.

Afiyet olsun. 





Yorumlar

  1. Merhaba Feyza Hanım:) Ben geldim:)
    Ellerinize sağlık kekler genelinde harika görünüyor, kek dünyası işte süper şeyler:)) dayanılmazlar da aynı zamanda...
    Ben de beklerim sizi sayfama:)
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar