Ev Yapımı Makarna




Bizim evde, makarna çok sevilir. Ama paketli gıda olduğu için, nadiren makarna pişiririm evde. Daha çok annemin memleketten gönderdiği ev yapımı erişteyi tercih ederim. 

Bir de, İtalya'ya her gidişimde ev yapımı makarnaların tadına bakınca, paket makarnalara biraz mesafe koydum, açıkçası. Daha suni gelmeye başladı, market makarnaları... 

İşte bu yüzden, ev yapımı makarna denemeye karar verdim. Aslında, tarifi araştırmadan önce, itiraf etmeliyim ki, gözümde büyüyordu, makarnayı evde yapmak. Ama araştırınca, bu işin çok da zor olmadığına karar verdim. Çünkü malzeme sayısı çok az ve kısa sürede makarna elde edebiliyorsunuz. Birçok İtalyan ve yabancı websitesi okudum, iyi bir tarife ulaşabilmek için. En sonunda, David Lebovitz'in tarifini denemeyen karar verdim. Ben sadece, malzeme miktarını biraz arttırdım. Bir de, David Lebovitz, makarna kesme aparatı ile kesmiş makarnaları. Ben pratik olsun diye kendim kestim. 



Malzemeler (4-5 kişilik):

250 gr 0 numara durum buğdayından üretilmiş irmik*
250 gr un 
350 gr (5 adet büyük boy, 70 gr'lık) yumurta (Ben, bu boyutta organik veya doğal köy yumurtası bulamadığım için, toplamda 350 gr'lık 6 adet yumurta kullandım)
Yarım silme tatlı kaşığı tuz (Orjinal tarifte yoktu, ama ben farklı İtalyan ev yapımı makarna tariflerinde tuzu da gördüğüm için ekledim. 

*Not: Bu tarifte en çok zorlandığım 0 Numara Durum Buğdayı'ndan üretilmiş irmiği bulmak oldu. Marketlerde, 0 Numara irmik, yani çok ince çekilmiş irmik çok aradım, ama bulamadım. Sonunda Organik ürünlerinin satıldığı reyonda çok ince çekilmiş City Farm'ın irmiğini buldum.



 Sonuç, çok başarılı oldu. Geçenlerde de, Metro Market'te ev yapımı makarna için özel üretilmiş bir irmik daha buldum. Ama onunla henüz makarna yapmayı denemedim. Denediğimde, buradan sonucu bildiririm. ;-)

Yapılışı: 
1. Derin bir kasede un, tuz ve irmiği karıştırın ve elinizle bir çukur oluşturun. 

Bu çukurun içerisine yumurtaları kırıp birer birer ekleyin. Kuru malzemeyi parmak uçlarınızla yavaş yavaş ortaya çekip yumurtalarla karıştırın ve hamuru yoğurmaya başlayın. Başta, yoğurmakta zorlanabilirsiniz. Ama zamanla hamur kıvamına gelecek ve pürüzsüz bir hamur elde edeceksiniz. Başta hamur elinize yapılabilir. Eğer yapışıyorsa, biraz daha yoğurup elinize yapışmayacak kıvama getirebilirsiniz. Ben, tüm karıştırma ve yoğurma işlemini Kitchen Aid'le yaptığım için bu aşama gerçekten çok kolay oldu. Eğer güçlü bir motora sahip mutfak robotunuz varsa, siz de yoğurma işlemini bu şekilde gerçekleştirebilirsiniz. 
2. Hamuru süreç filme sarıp oda sıcaklığında bir saat dinlendirin (Bu hamuru gün içerisinde, saatlerce, süreç filme sarılı olarak, oda sıcaklığında muhafaza edebilirsiniz. Ama aynı gün içerisinde, hamuru açıp makarnaları kesmelisiniz). 

3. Dinlenmiş hamuru 2 parçaya bölün. Eğer büyük hamur açmak istemiyorsanız, 4'e bölüp o şekilde de açabilirsiniz. 
Merdane yardımıyla, zemine un serpip börek hamurundan biraz daha kalın açın. 

Hamurun üzerine biraz un serpin ve avuç içinizle unu yayın (Bu işlem, hamuru kesme sırasında, hamur parçalarının birbirine yapışmasını önleyecek). 

4. Hamuru, fotoğrafta gördüğünüz gibi, rulo hale getirin 

ve yarım santim genişliğinde kesin. 

Sonrasında, hiç vakit geçirmeden, bir ucundan tutup parmaklarınızla makarna rulolarını açın. 




Sonra bir tepsiye aktarın. 

5. Yaklaşık 3 litre suyu derin bir tencereye alıp üzerine 1 kaşık zeytinyağ ve yarım tatlı kaşığı tuz ekleyin ve suyu kaynamaya bırakın. Kaynamaya başlayınca makarnaları nazikçe suyun içerine aktarın ve pişmeye bırakın. 


Taze makarna olduğu için, 4-6 dakika pişirmeniz yeterli. Makarnaları süzüp üzerine 1 su bardağı soğuk suyu boca edip süzün.
5. Bu aşamadan sonra, makarnayı dilediğiniz sos ile servis edebilirsiniz. Ben, makarnanın bir kısmını domates sosu ve peynir rendesi ile
Bir kısmını da, krema ve pesto sosu ile servis ettim. 

Deneyenlere şimdiden afiyet olsun. :) 

Yorumlar

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar