Yoğurtlu Kırmızı Mercimek Ezmesi




Bu tarifi bu blogda gördüğümde, benim ve aile fertlerinin damak tadına uyabileceğini düşündüğümden "Hemen denemeliyim!" dedim kendime. Denedim ve sonuç mükemmel. Özellikle çay saatleri için ideal.
Muhterem Hanım'a çok teşekkür ediyorum beni böyle bir lezzetle tanıştırdığı için.


Malzemeler:
1 su bardağı kırmızı mercimek
2 adet orta boy patates
4-5 dal taze soğan
1/4 demet maydanoz
1 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
Zeytinyağı
Limon Suyu
Kırmızı biber, kimyon, tuz

Üzerine:
2-3 diş sarımsak
1 su bardağı yoğurt(mümkünse süzme yoğurt)
5-6 dal maydanoz
1 adet havuç
1 tatlı kaşığı biber salçası
2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı kuru nane

Yapılışı:

 1. Mercimeği tencereye alın, üzerini 2 parmak geçecek kadar su ekleyin. Kaynayıp, suyunu çekene ve yumuşayıncaya kadar pişirin.

 2. Patatesleri haşlayın, kabuklarını soyup sıcakken ezin.

 3. Tavada küçük küçük doğranmış kuru soğanları kavurun.

 4. İçine biber salçası ekleyip, salçayı da bir kaç dakika kavurun.

 5. Haşlanmış mercimeğin suyunu biraz bırakın büyük bir kaseye alın.

 6. Üzerine ezilmiş patatesleri, kavrulmuş salçalı soğanı, istediğiniz baharatları, ince ince doğradığınız taze soğanları, yağı, tuzu, limon suyunu ekleyip iyice karıştırın.

 7. Servis yapacağınız tepsiye hazırladığınız karışımı yerleştirip, üzerini düzleştirin.


 Ezilmiş sarımsaklarla hazırladığınız yoğurdu üzerine dökün.



8. İnce ince kıyılmış maydanozları serpiştirin.

9. Biraz sıvıyağda biber salçası ve kuru naneyi kavurup, üzerine dökün.

 10. Havuçların kabuğunu soyup halka halka doğrayın. Çiçek şekli olması için kenarlarına bıçakla 4 tane çentik atın. Maydanozların üzerine yerleştirin.




Afiyet olsun...









Yorumlar

  1. muhteşem görünüyor..aklıma şimdi biz antalyalıların mercimek dondurması geldi.ben de hemen onu yapayım bari:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, kırmızı ekoseli battaniye :)
    Mercimekli dondurma mı? O nasıl bir tat acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de Antalyalıyım ve mercimek dondurması harikadır, mercimek ve pirinç ile yapılıyor üzerine zeytinyağda kırmızı toz biber ile sote edilmiş bol soğan kavurma ve elbette olmazsa olmaz kimyon sarımsak mercimekli harcın içinde

      Sil
  3. Sevgili Feyza,
    Tarifi deneyip, beğenmenize çok sevindim.
    Nefis görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık.katı mı yoksa yumuşak bir karışım mı oluyor ve servisten ne kadar önce yapabiliriz acaba...

    YanıtlaSil
  5. Feyzacım eline sağlık...çok güzel görünüyor...bunun yeşil mercimekli versiyonu nasıl olur acaba o şekilde hiç denedin mi? Sevgiler...İlke

    YanıtlaSil
  6. Muhterem Hanım,
    Ziyaretiniz ve tarifiniz için çok teşekkürler!
    Canikom,
    Cok sert bir karışım değil. Servisten yarım veya 1 saat oncesinde yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  7. Canim cok guzel gorunuyor... Ellerine saglik

    Cekilisime beklerim :)

    http://cupcakekokulumutfak.blogspot.com/2012/11/cekilis-yapyorum-bakmadan-gecmeyin.htm

    YanıtlaSil
  8. Feyza cim eline saglikm bakiyorum benim misafirinde damak tadina uyacak. Bende burdan lasam yapsam sonra da buranin adresini versem.:)
    Canim cok guzel gozukuyor bakiyorum cok da kolay. Misafir icin bire bir olacak.
    Harika. Tesekkur ederim canim..

    YanıtlaSil
  9. Bu tarifi not aliyorum tam benlik gibi geldi:)) tesekkurler paylasim icin..

    YanıtlaSil
  10. nefis bir tarif olmuş bu, denenmeye değer, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Degisik ve lezzetli bir tarife benziyor denemek lazim:)

    YanıtlaSil
  12. Degisik ve guzel bir tat sanirim..kirmizi mercimegide yesilide cok severim..denemem lazim, elinize saglik

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık hem kırmızı mercimeği ,hem patatesi severim.Bütün sevdiklerim bir arada olunca sonuç harika olur eminim deneyeceğim değişik güzel tarifini senin ve de sevgili Muhteremle afiyetle arkadaşımın da ellerinize sağlık olsun diyorum ve sevgilerimi bırakıyorum..

    YanıtlaSil
  14. Cok ilgimi cekti bu tarif. Yarin kuzenin evindeyiz kalabalikca, yapip oraya götürecegim. Paylasim icin tesekkür ederim IG arkadasim ,Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Ilkecigim,
    Hic yesil mercimekli denemedim. Degisik bir lezzet olu, herhalde. :)
    Sevgili Mutfak Dili, Dost Bahcesinden Lezzetler, Hayat Mutfakta Guzel, Visnap ve Vintage Duygular,
    Ziyaretiniz icin hepinize tesekkur ediyorum.

    YanıtlaSil
  16. az sonra tarifi denemek üzere mutfağa gidiyorum. gazam mübarek olsun :)

    YanıtlaSil
  17. Acaba bir gün önceden yapsak oluru mu? Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Güliz,
    Teşekkürler.
    Akşamdan yapabilirsiniz, evet, ama pişmiş patatesli tarifleri aynı gün içerisinde tüketmenizi öneririm. Çünkü pişmiş patates, ertesi güne kaldığında, besin değerini kaybeder.

    YanıtlaSil
  19. Çok değişik bir tariff denedim eşim yemedi ben yedim çok güzel bir tarif elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar