Yerelması Çorbası


Oğlum Selim ek gıdaya başlayalı beri, değişik kış sebzelerini püre veya çorba yapıp denemekteyim. Ama bazen bazı lezzetleri beğenmeyip reddettiğinde de çok üzülüyorum. Bu üzüntüm daha çok özene hazırladığım bir yiyeceğin çöpe dökülmesinden kaynaklanıyor. Bu üzüntümü gidermek için bir süredir, oğlumun damak tadına uygun sebzeleri arıyorum. Yerelması en sevdiği lezzetlerden biri diyebilirim. Daha az yorulmak adına, hem bizim hem de oğlumun yiyebilecği tarifler arıyorum. Böyle bir tarif ararken Portakal Ağacı'ndaki yerelmalı çorba tarifini buldum. Oldukça lezzetli ve besleyici bir çorba. Özellikle limon suyu ile servis edildiğinde, yer elmasının pek kokusu hissedilmiyor. Daha çok sebzeli bir mercimek çorbası tadında. Ben orjinal tarifte bir kaç değişiklik yaptım. Özellikle miktarlar konusunda. Zira Portakal Ağacı'nda verilen miktarlarla çok koyu bir çorba olacağına inanıyorum.

Malzemeler:

Yaklaşık 300-400 gr yerelması
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 adet havuç, küp küp doğranmış
Yarım su bardağı kırmızı mercimek
1,5lt kaynamış su
Tuz
Limon suyu

Yapılışı:

1- Yerelmalarını soyup limonlu suda bekletin.

2- Kuru soğanı yemeklik doğrayıp zeytinyağında havuçlarla beraber kavurun.

3- Soğan şeffaflaşmaya başlayınca yerelmalarını küp küp doğrayıp tencereye ekleyin. Mercimeği yıkayıp tencereye ilave edin ve birkaç kez daha karıştırın.

4- Kaynamış suyu ekleyip mercimekler ezilene kadar pişirin. Pişince blendırdan geçirin, kıvamı koyu gelirse kaynar su ilave edin. Tuzunu ekleyip limon suyula servis yapın.
Afiyet olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar