Ispanaklı Tuzlu Kurabiye



Atıştırmalık niyetine ya da çay saatinde doyurucu olduğundan, tuzlu kurabiyeleri çok seviyorum. Benim yarım ölçü yaptığım bu tuzlu kurabiyenin orjinal tarifi, müdavimi olduğum Semaver'den. Tarif için Hatice Hanım'a çok teşekkürler!

Malzemeler:

Yarım çay bardağı yoğurt
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Yarım çay bardağı kadar yumuşak tereyağı
Yarım çorba kaşığı sirke
1 adet yumurta sarısı (Akı hamuruna, sarısı üzeri için)
2 diş sarımsak rendesi (Ben eklemeyi unutmuşum)
Yarım çay bardağı ıspanak püresi
Yarım paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Yarım tatlı kaşığı tuz

Üzeri için:

Yumurta sarısı

Yapılışı:

1. Ispanağın sadece yapraklarını hafifçe haşlayıp (kaynar sudan geçirip), mutfak robotunda püre yapın (Ben onceden kıyılmış ve dondurulmuş ıspanak kullandığım için, mutfak robotunda püre yapmama gerek kalmadı).

2. Bir miktar un büyük bir kaseye koyup, ortası açın ve diğer malzemeleri ekleyin. Azar azar un ilavesiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın. Yuvarlak şekil verin (Merdane ile açıp kurabiye kaliplariyla da şekil verebilirsiniz). Üzerlerine yumurta sarısı sürün ve orta ısıda (180C) pişirin.

Afiyet olsun!

Yorumlar

  1. Sevgili Feyza, sayfamdaki tariflerden senin de güzel sonuçlar alıp, beğendiğini gördükçe çok mutlu oluyorum:))
    minik yuvarlak şekilde tam atıştırmalık olur, çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Hatice,
    Tariflerde gercekten cok basarilisin. Senin blogundan alintiladigim her tarif cok guzel! Ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  3. birşey rica edebilir miyim?ben de bir blog açmak istiyorum,gerçi sadece sevdiğim tarifleri,şiirleri,vs kendim için koyacağım ama sayfana bağlantı koyarak tariflerini koyabilir miyim?begendiğim tarifler elimin altında olsun kaybolmasın istiyorum :) kabul etmezsen de tek ricam en azından nedenini söyle :)
    Didem byr

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar