Haşhaşlı- Baharatlı Tuzlu Kurabiye



Hani pastanelerden alıp yediğimiz kurabiyeler vardır ya, işte tam onlardan...Ağızda dağılan kıyır kıyır bir lezzet. Bu harika tarif için Semaver''e çok teşekkürler! Çay saatleri için önerilir:)

Malzemeler:

125 gr. oda sıcaklığında tereyağı
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta sarısı
1 çorba kaşığı sirke
1 çorba kaşığı su
1-1,5 çorba kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz***
1 silme çay kaşığı acı pul biber
1/2 çay kaşığı kimyon
1,5-2 çay kaşığı kuru kekik
1 çay kaşığı kabartma tozu
2,5 su bardağı un
1 çorba kaşığı haşhaş

Uzerine:
1 çorba kaşığı süt
1 çay kaşığı sıvıyağ


Yapılışı:

1. Bir kasede önce sıvı malzemeleri (iyice yumuşamış tereyağı, sıvıyağ, yumurta sarısı, sirke ve su) karıştırın.

2. Üzerine şeker, tuz ve baharatları ekleyin ve karıştırın. Ardından kabartma tozu ve unu azar azar ekleyerek yoğurun. Hamuru 15-20 dk. buzdolabında dinlendirin. Hamuru uzun rulolar haline getirip 2 cm uzunluğunda kesin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin ve üzerlerine süt-sıvıyağ karışımını sürün. 180 derecede 20-25 dk pişirin.

*** Ben bu tarifi denemeden önce, daha tuzlu bir kurabiye olacağını düşünmüştüm, ama düşündüğümden daha az tuzlu oldu. Belki de işindeki seker miktarından.. O yüzden daha tuzlu bir tat arıyorsanız, tuz miktarını 2 çay kaşığına çıkartabilirsiniz. Ama ben bu haliyle de tadını çok beğendim.





Yorumlar

  1. Feyza Hanım merhaba, tarifi deneyip beğenmenize çok sevindim, bu kurabiyeler bizim de favorilerimizden:))

    tuzlularda hafif şeker tadını seviyorum, ikram ettiğim misafirlerim de bu şekilde çok beğeniyorlar, ama tabiki damak tadına göre şeker miktarı azaltılabilir. aslında 1 kaşık şeker yeterli geliyor, fazla baskın olmuyordu.

    ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bugün tadına baktığımız enfes tuzlu kurabiye bu olmalı (az önce diğerine yorum yazdım yanlışlıkla ama eminim diğer haşhaşlı da mükemmeldir) Çok beğendim bu tadı :)
    Deniz Y.

    YanıtlaSil
  3. Haticecigim, 3.denememde tuzu 2 cay kasigina cikarttim. Tuz tadi daha hissedilir oldu. Bence daha da lezzetli de oldu.

    Tarif icin cok tesekkurler! Yiyen herkes bu tada bayiliyor:)

    Denizcigim,
    Evet! Bugun yedigin kurabiye bu:)
    Begendigine cok sevindim. Yorumlarin icin de cok tesekkurler!

    YanıtlaSil
  4. Feyza,tariflerini sırayla denemeye devam ediyorum:)sende tadıp çok sevdiğim bu tarifi yaptım çok beğenildi.şimdi ıspanaklı tarifleri gözüme kestirdim :)
    Deniz Y

    YanıtlaSil
  5. Denizcigim, begenilmesine sevindim. Sana, ispanaklilarda, ozellikle tavsiye ettigim: Ispanak Boregi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar