Vişneli, Çikolatalı ve Yoğurtlu Kek


Yapimi cok kolay olan ve kizimin lezzetine doyamadigi visneli brownieye benzeyen bu keki Semaver'den aldim.

Malzemeler:

3 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı yoğurt
3 tepeleme çorba kaşığı kakao
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 çay bardağı damla çikolata ve kıyılmış bitter çikolata
1 çay bardağı Vişne

Yapılışı:

Yumurta ve şekeri çırpın. Yağ ve yoğurdu ekleyip bir miktar daha çırpın. Son olarak un, kabartma tozu, karbonat ve kakaoyu eleyip ekleyin. Mikserin düşük devrinde çırpın. Damla çikolata ve cekirdekleri cikartilmis visneleri ekleyip, karıştırın. Düz bir kalıba dökün. 170-180 derecede 35-40 dk pişirin.

Afiyet olsun!











Yorumlar

  1. cok lezzetli görünüyor, bence visne cok yakisiyor pastalara...ben de kizima denemek istiyorum...tesekküler Feyzacim...

    YanıtlaSil
  2. Ben de bu kekin vişneli halini tercih etsem de çocuklardan dolayı sadece bir kısmına ekleyebiliyorum.
    tarifi deneyip beğenmenize hele de kızınızın sevmesine çok sevindim, afiyetler olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bir şey değil, Fatmacığım. Denersen, size afiyet olsun!.

    YanıtlaSil
  5. Hatice Hanım, ziyaretiniz için teşekkürler! Bence çok başarılı bir tarif. Tarif için de çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  6. Feyzacığım bugüne kadar pekçok tarifini denedim ve sonuç hiç hayalkırıklığı olmadı..Hepsi süperdi.İlk kez bu keki yapamadım ama sebebini sonradan galiba anladım. Düz bir kalıpta pişirin yazıyor ben buna dikkat etmeyip klasik kek kalıbında pişirmek istedim.ama bir türlü pişmek bilmedi neredeyse 1 saat fırında kaldı ama içi aynen sıvıydı..bir de vişneyi çok koydum belki de dondurulmuş vişne çözülünce o da katkıda bulunmuş olabilir..düz kalıpta olsa güzel olacağını düşünüyorum..bir ara tekrar denemek istiyorum tadı süperdir diye düşünüyorum
    Deniz Y.

    YanıtlaSil
  7. Denizcigim, uzuldum boyle sonuclanmasina :( ben bu tur kekleri, brownie'leri mutlaka duz borcam firin kaplarinda pisiririm. Kaliptan olabilir icinin pismemesi. Bir de visnesi cok olduysa, su orani cok olmus olabilir. Ondan da pismemistir ici :( umarim bir daha yaptiginda bu sekilde sonuclanmaz.

    YanıtlaSil
  8. Misafirlerim gelecekti ve çayın yanına ne yapsam diye araştırırken sitende, bu keki denemek istedim, buzlukta vişnede vardı. Benim vişneler kekin dibine çökmüş ama tadı nefisti, herkes çok beğendi, ben de çok beğendim.
    Teşekkür ederim, ellerine emeğine sağlık feyzacım.
    Sırada denenecek bir sürü tarif var :)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Nilufer, tarifi begenmene sevindim. :) lutfen yorum birakmaya devam et ;-)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar