Portakalli Yerelmasi

Uzun bir aradan sonra bloguma yeniden "Merhaba!" dedim. Bu uzun aranin nedeni birtakim rahatsizliklarimdi. Gerci hala devam ediyor ama ben sikintidan yeniden yazmaya karar verdim. Belki bu bana iyi gelir:)
Yerelemasi normalde cok da tuketmedigim bir sebze. Aslinda kis sebzeleriyle aram yok. Ama portakallisi guzel oldu. Kis sebzelerini sevmeyenlere portakal aromali sebzeleri kesinlikle oneriyorum.



Malzemeler:
Yarim kilo yerelmasi
1 adet havuc
1 orta boy sogan
1-2 dis sarimsak
Yarim cay bardagi zeytinyagi
1 portakalin suyu
Tuz, seker
1 su bardagi sicak su
Kiyilmis dereotu

Yapilisi:

1. Yerelmasını soyup kusbasi seklinde doğrayın ve kararmamasi icin limonlu suyun icinde bekletin.

2. Havuçları da halka seklinde doğrayın.

3. Tencereye zeytinyağıni koyun. Üzerine soğanları ve havucu alıp soteleyin. Yer elmasını da ekleyin.

4. En son portakal suyunu, tuzunu ve şekerini de ekleyip kapağını kapatarak portakal suyunu çekene kadar pisirin. 1 su bardagi sucak suyu ekleyip yerelmalari yumusasiya degin pisirin. Ocagi kapattiktan sonra kiyilmis dereotunu da ekleyin. Tenceresinde bir gece bekledikten sonra servis kabına alıp soğuk ikram edin.

Yorumlar

Popüler Yayınlar