Guvecte Otlu Kek


Tadina doyamadigim "Peynir Sufle"sine benzeyen bir kek. Ben daha cok Peynir Sufle'sine benzettim cunku remekin adi verilen sufle ikram edilen tek kisilik firin kaplarinda pisirdim. Yaninda cay demleminizi de tavsiye ederim.

Bu tarifi Lezzet Dergisi'nin 2006 Agustos sayisindan aldim.

4 guvec icin gerekli malzemeler:

1 cay bardagi misir unu
1 cay bardagi un
2 cay kasigi kabartma tozu
1 kahve fincani zeytinyagi
1 kahve fincani sut
1 yumurta
2 cay kasigi pulbiber
Yarim demet dereotu
1 cay bardagi rendlenmis beyaz peynir
2 corba kasigi cirpilmis labne peyniri

Yapilisi:

1. Dereotunu temizleyip kiyin.

2. Unlar ve kabartma tzunu eleyip bir kapta harmanlayin. Zeytinyagi, sut ve yumurtayi ekleyip puruzsuz bir kivam elde edinceye kadar mikserle iyice cirpin. Kalan malzemelri ilave edip tahta bir kasikla karistirin.

3. Guveclerin iclerini firca yardimiyla yaglayin. Kek harcini kaplara paylastirin. onceden isiyilmis 180 dereceye ayarli firinda 30-35 dakika pisirin. Ilik servis yapin.

Afiyet olsun!

Not: Ben, evde dereotu kalmadigim icin maydanozla yaptim bu keki. Tadi, yine de muhtesemdi:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar