Evde Pide Yapımı





    Evde pide yapımı, çoğumuza, her nedense, zor gelir ama evde pide yapmanın ve yemenin zevkine varınca, yeniden yapmak istiyor insan. Hem içine konan malzemeyi biliyorsunuz, hem de daha sağlıklı ve hijyenik bir yiyecek tüketiyorsunuz.

    Bu tarifi daha önce de denemiş ve memnun kalmıştım. Benim birkaç değişiklik yaptığım orjinal tarif Lezzet Dergisi'nde. 

    Not: Bu tarifi, birkaç kez denedim. Ben yumuşak pideler elde ettim. Ama 2 blog okuyucum, tarifi uyguladıklarını ama kuru bir hamur dokusu elde ettiklerini ilettiler bana. Ben de, daha yumuşak pideler elde etmek için bir de yaş maya ile denedim, bu tarifi. bir de, 1 kahve fincanı tereyağı yerine, tereyağ miktarını azaltıp biraz daha sıvıyağ ekledim. Sonuç muhteşem oldu. Yumuşacık pideler elde ettim. Biraz daha değişiklik yaptığım tarifi aşağıda bulabilirsiniz.

    Malzemeler (6 adet pide için): 

    3,5 su bardağı un + Yarım su bardağı un (Pideleri açmak için)
    1 su bardağı ılık süt
    20 gr yaş maya (Yarım paket yaş maya) ya da yarım paket instant maya (Yumuşak bir pide istiyorsanız, önerim kesinlikle yaş maya kullanmanız)
    Yarım kahve fincanı tereyağı
      Yarım kahve fincanı sıvı yağ (Tercihen fındık yağı)
        1 tatlı kaşığı şeker
    2 çay kaşığı tuz

    Yaş maya kullanacaksanız, ılık sütte maya ve şekeri eritin ve kabarana kadar bekletin. İnstant maya kullanacaksanız, instant mayayı direkt olarak una katabilirsiniz. Tereyağı eritin. Unu yoğurma kabına aktarın. Ortasını açın ve erittiğiniz tereyağı,sıvı yağı yumurtayı, mayalı sütü (instant maya kullanıyorsanız, direkt olarak mayayı, şekeri ve sütü ekleyebilirsiniz) ve tuzu ekleyip yoğurun. Üzerini nemli bir bezle örtüp iyice kabarana kadar (Hamur 2 kat kabarana dek) ılık bir ortamda bekletin

Üzerine: 
    2 çorba kaşığı ayçiçeği yağı (Ben zeytinyağı kullandım)
    1 yumurta sarısı (Bu yumurtanın akını da hamurun içine ekledim ben)

Kıymalı içi için: 

250 gr kıyma
1 orta boy soğan
2 sivri biber
1 orta boy domates (Orjinal tarifte yoktu)
6-7 dal maydanoz
Tuz ve karabiber

Soğanların kabuklarını soyup ince doğrayın. Sivri biberleri ve maydanozu kıyın. 1 yemek kaşığı zeytinyağında biber ve soğanları kavurun. Kıymayı ilave edip karıştırarak kavurmaya devam edin. ardından küp küp kesilmiş domatesi ekleyip biraz daha kavurun (Çok az su kalana dek kavurun. Hiç su kalmazsa,fırında pişince çok kuru oluyor kıymalı iç). Maydanoz, karabiber ve tuzu ekleyip iyice karıştırın. Ocaktan alıp ılınması için bekletin.

Sucuklu pide için:

1/4 kangal sucuk
3/4 su bardağı rendelenmiş kaşar 

Sucuğu dilimleyin. Kaşarı rendeleyin.


Beyaz peynirli pide için: 

150 gr beyaz peynir
1 yumurta
6-7 dal maydanoz

Beyaz peyniri çatal ile ezip kıyılmış maydanoz ve yumurta ile iyice karıştırın. 


    Mutfak tezgahına unu serpin ve hamuru tekrar yoğurup 6 parçaya ayırın. Her parçayı oval şekilde açıp, istediğiniz harcı paylaştırın. 

 Pidelerin kenarını içeri doğru kıvırın ve ısıyla açılmamaları için iyice bastırın. Ardından, tepsi mayasının oluşması için, fırına vermeden önce tepsideki pideleri 15-20 dk oda ısısında bekletin.


 Kenarlarına, ilk önce fırça yardımıyla zeytinyağı, sonra da yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 200 dereceye ayarlı fırında, 15-20 dakika pişirin (Tepsiyi fırının alt katlarına yerleştirmeye özen gösterin. Aksi takdirde, iç çabuk pişiyor, hamur daha pişmemiş oluyor).

 

Bunlar kıymalı pidelerin pişmiş halleri: 




Aşağıda gördükleriniz ise yukarıdan aşağı beyaz peynirli, kıymalı-kaşarlı, ve sucuklu kaşarlı pidelerin pişmeden önceki halleri:










Dilerseniz, kıymalı pidelerin üzerine pişme sürecinin son 10 dakikasında bir yumurta sarısı da kırıp, öyle de pişirebilirsiniz. 






Yorumlar

  1. super olmus ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  2. Valla banada hep zor geliyor ve ben hep erteliyorum! Ilk firsatta denemeli,elinize saglik ,sizinkilerde cok nefis olmuslar...

    YanıtlaSil
  3. Super görünüyor,elinize sağlik.Ramazandan sonra denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Feyza cim bunlar harika olmus. Ayrica resimli olmasi super..
    Ama blogun ismini yaz resimlerin uzerine. Photoscape isimli program var bunu indir bedava bu. resimleri orada duzenleyebilirsin uzerine yaz ismini..

    YanıtlaSil
  5. Super lezzetli gorunuyor, bende bol bol pide yapiyorum. Sizin peynirli harcinizdaki yumurta dikkatimi cekti bir dahakine bende yumurtada eklicem, eminim lezzetini daha da arttiracaktir.

    YanıtlaSil
  6. Kac kisilik bu tarif acaba

    YanıtlaSil
  7. Yasemin Hanım. 4-5 kişilik

    YanıtlaSil
  8. Bende geçenlerde denedim.. gerçekten acaip lezzetli oldu... şeklini tutturamadim sadece pizzaya benzedi o yüzden instagrama resim ekleyip reklam yapamadım..:) teşekkürler..

    YanıtlaSil
  9. İşte bunu ben de yaparım! Hatta ilk fırsatta yapacağım!

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ismim Esma. Daha once internetten pide tarifi alip denemistim fakat hüsranla sonuclandi. Hamur kismi taş gibi oldu ve tum emegim bosa gitti. Sizin tarifinizdeki hamur yumusak oluyor degil mi? Disarida yedigimiz pideler gibi yumusak oluyor mu? Simdiden tesekkurler..

    YanıtlaSil
  11. Evet bende az önce denedim hamur kısmı kurabiye gibi oldu

    YanıtlaSil
  12. ilk kez hazır tadında bir ev pidesi yedik ailece diyebilirim. tarif için tesekkurler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar