MASTER CHEF KISIR TARİFİ


Kısırın kıvamını, bu tarifi bulasıya değin, nedense tutturamamışımdır. Ama televizyondaki Master Chef programına katılan konuk şef Gülhan Hanım'ın tarifini uygulayınca kıvamını tutturmayı başardım. Gülhan Hanım'ın verdiği tarif Adana usulü kısır. Yani içerisine salçanın çiğ olarak girmediği, salçanın soğanla kavrulup bulgura eklenerek yapıldığı şekli.

Malzemeler:

1 su bardağı ince köftelik bulgur
1 su bardağından bir parmak eksik kaynar su
2-3 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tane kuru soğan
1 çorba kaşığı biber salçası(İstenilirse biraz domates salçası ile de desteklenebilir)
2-3 tane taze soğan
1/4 demet maydanoz (Orjinal tarifte yarım demetti)
1/4 demet dereotu (Orjinal tarifte yoktu)
2 tane biber
1 limonun suyu
Nar ekşisi (Orjinal tarifte yoktu)
Tuz, pulbiber, sumak, taze nane veya kuru nane (Orjinal tarifte kuru nane vardı)
İsteğe göre karabiber, kimyon (Ben kullanmadım)
1 tane domates

Yapılışı:

1. Bir tencereye bulguru koyup üzerine kaynar suyu ekleyip tencerenin kapağını kapatın. Bu şekilde bulgurun şişmesini sağlayın. Kıvamının geldiğini anlamak için parmaklarınızla ufalayın. Parmaklarınızın arasından bulgur taneleri dökülüyorsa, yapış yapış değilse, kıvamı gelmiş demektir.

2. Kuru soğanı çok ince kıyın. Zeytinyağı koyduğunuz tavada soğanları kavurun. Ardından biber salçasını ekleyip salçanın kokusu çıkana kadar iyice kavurun.

3. Taze soğanları temizleyip, beyaz ve yeşil kısımlarını küçük parçalar halinde kesin. Maydanoz ve dereotunu ince kıyın. Domates ve biberi küçük parçalar halinde kesin.

4. Derin bir kasede şişmiş bulgurla kavrulmuş soğan-salça karışımını, bulgurun hepsi kırmızı olucaya dek iyice karıştırın. Tuz, baharatlar, yeşillikler, biber, limon suyu ve nar ekşisini de ekleyip bir daha karıştırın. Servis etmeden önce küp küp kesilmiş domatesleri de ekleyin. Domatesleri en son eklememizin nedeni kısırın sulanmasını önlemek.




Yorumlar

  1. işte kısır budur :)

    Çiğdem

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Cigdem,
    Yorumunu cok begendim. Afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  3. oyy feyza,ağzımın suları aktı resmen..ımmhh nefis görünüyor..çok canım çekti yarın mutlaka deniycem.ellerine sağlık..

    yasemin ekinci

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemincigim, begenmene sevindim. Gel beraber yapip yiyelim. Denersrn, afiyet olsun!

      Sil
  4. Bende soğanı kavurup yapıyordum demek doğru bir yöntemmiş. Gerçi Adanalı komşumuzdan öğrenmiştim. Ama hiç onlara özgü bir yöntem olduğu aklıma gelmemişti. Kısır kesinlikle vazgeçilmezimdir.ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Hayatin Tatlari,
    Acikcasi, ben bu tarife kadar sogani kavurmadan kisir yapiyordum. Ama bu tariften sonra, hep bu sekilde yaptim. Cok daha lezzetli oluyor, bence.
    Cok tesekkurler, ziyaretin icin :)

    YanıtlaSil
  6. Bende soğanı kavurarak yapıyorum. Diğer şekil soğanlar ağza geliyo hiç hoş olmuyo. Trabzondan sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili adsiz,
      Keske ismini de yazsaydin. Evet, bu sekilde daha guzel :)

      Sil
  7. Ne kadar nar eksisi koyacagim acaba gercekten tadinda cok etkisi varmi? :)

    YanıtlaSil
  8. Iste budur. Yarin misafirim var ben kafama yatan kisir tarifi ariyordum cok tesekkurler kesinlikle yarin yapicam.

    YanıtlaSil
  9. Sabahtan beri soğan ve salça kavrularak yapılmış kısır tarifi arıyordum. Çok teşekkürler, ellerinize sağlık. Gülşah

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar