Atom Mezesi


Bu yaz, sıklıkla denediğim hoş bir meze, Atom. Aslında, soğuk olarak servis edildiğini biliyordum. Ta ki bir televizyon programındaİstanbul'da Beyoğlu'nda ünlü bir meze restoranın bu mezeyi ılık olarak servis ettiğini duyana kadar. Bu restorana gelenlerden, sırf bu Atom mezesini yemek için gelenler varmış bu mekana.Bu yorumu duyunca, denemeye karar verdim bu mezenin ılık versiyonunu. Benden tam not aldı, açıkçası. Süper bir lezzet. Özellikle, acıseverlere tavsiye diyorum bu güzel mezeyi.

Malzemeler: 

Yoğurt için: 
1 kase süzme yoğurt (Ben, manda yoğurdu tercih ediyorum.)
Tuz 
2  adet ezilmiş iri diş sarımsak
2 yemek kaşığı tereyağ
Kırmızı toz biber veya pulbiber (Ben toz biberi tercih ettim.)

Sos için: 
2 yemek kaşığı zeytinyağ
Yarım çay kaşığı kırmızı toz biber
5-6 adet kurutulmuş kırmızı acı biber


1. Öncelikle süzme yoğurdun içine ezilmiş sarımsağı ve tuzu ekleyip karıştırın. 

2. Tavada tereyağını eritin ve ocağın altını kısıp içine kırmızı toz biberi karıştırıp karıştırın. Ardından, tavayı ocaktan alın ve hala sıcak iken süzme yoğurdu da ekleyip tüm malzemeyi hızlıca karıştırın (Hızlıca yapmazsanız, yoğurt kesebilir). Bu malzemeyi düz bir servis tabağına alıp yayın. 

3. Zeytinyağı, kırmızı toz biber ve kuru biberleri temiz bir tavaya alıp zeytinyağı hafif ısınana kadar çevirin. 

4. Kuru biberli sosu yoğurdun üzerine döküp ılık servis edin.

Afiyet olsun! 

















Yorumlar

Popüler Yayınlar