Mandalina Marmelatı




Mandalinalar pazar tezgahlarından kalkmak üzere... Ben de, bu hoş kokulu meyveler bitmeden, marmelatını denemek istedim. Daha önce, takip edenler bilir, az şekerli çilek reçeli ve mürdüm marmelatı yapmıştım. Bunun için de pektin tarifi vermiştim. O tarifte, turunçgillerin de pektin yapımında kullanılabileceğinden bahsetmiştim. Bu marmelat tarifini de, The View from Great Island'ta görünce denemeye karar verdim. Hiç ön hazırlık yapmadan, yani pektin hazırlamadan, az şekerli marmelat elde edebiliyorsunuz bu tarifle. Ama, tercihen Klementin cinsi, yani hoş kokulu ve tatlı mandalina kullanmanız gerek. Klementin cinsi, Türkiye'de çok bulunan bir cins değil, bana göre. Ama aradığınızda, yine de, pazar tezgahlarında veya büyük marketlerde bulabilirsiniz. Ben, bu tür mandalinaları ve farklı turunçgilleri Köyceğiz'deki organik üretici Alp Pir Bey'den sipariş ediyorum. Alp Bey'in ürünleri bana çocukluğumdaki turunçgillerin tadını anımsatıyor. Hoş kokulu, sulu, çok lezzetli hepsi. 


Peki tadı mı nasıl? Öyle, içinizi baymayan, hoş bir aromaya sahip, az ekşi bir marmelat. Ben sevdim elde ettiğim lezzeti. Bana göre, kurabiyelerde de kullanılabilir bu güzel lezzet. 


Gelelim tarife...

Malzemeler: 
450 gr mandalina (kabukları soyulmuş)- Tercihen, Klementin cinsi
3/4 limonun suyu
1/3 cup şeker

Yapılışı:

1. Mandalinaların kabuklarını soyup, ortadan enlemesine ikiye kesin. Varsa, çekirdeklerini çıkartın. 

2.  Temİzlenmiş olan mandalinaları bir mutfak robotuna alıp püre haline getirin.

3. Ardından, mandalina püresi, limon suyu ve şekeri bir tencereye alıp, kaynatmaya başlayın. Kaynamaya başlayınca, ocağın altını iyice kısıp yarım saat kadar pişirin.

4. Marmelatın olup olmadığını anlamak için şu testi uygulayabilirsiniz. Buzlukta 5 dakika kadar beklettiğiniz küçük bir tabağa pişmekte olan marmelattan dökün. Eğer tabaktan akmıyorsa, bütün halde duruyorsa, marmlelatınız pişmiş demektir. 

5. Pişirdiğiniz marmelatı  oda sıcaklığına getirip kavanoza alın ve buzdolabında muhafaza edin ve kısa sürede tüketmeye özen gösterin. Çünkü az şekerli reçellerin ömrü çok uuzn değil, maalesef.

Afiyet olsun! 






























Yorumlar

Popüler Yayınlar