Ev Yapımı Hamburger Ekmegi Tarifi



Uzun zamandır hamburger/sandviç ekmeği tarifi arayışı içerisindeydim. Serious Eats'te "cemita" adı verilen Meksikalıların yaptığı sandviç ekmeği tarifini görünce, denemeye karar verdim. Sonucu çok başarılı buldum. Eğer sizler de ev yapımı hamburger veya sandviç ekmeği denemek isterseniz, işte size yumuşacık ve lezzetli bir ekmek tarifi... 

Malzemeler:

2+ 1/2 cup (2,5 su bardağı) un

1 paket (200 ml) süt kreması

3 yumurta (2 tanesi hamur için, 1 tanesi üzerine sürmek için)

1 çay kaşığı instant maya

1,5 çay kaşığı tuz

3 yemek kaşığı şeker

Süslemek için:

Susam taneleri


Yapılışı:

1. Derin bir  kasenin içinde, un, krema 2 yumurta, maya, tuz ve şekeri karıştırın. İyice özdeşleşene dek yoğurun.

2. Mayalanması için, kasenin üzerini streç filmle kaplayıp, oda sıcaklığında en az 4-5 saat bekletin (Ben yaklaşık 7 saat beklettim).



3. Sürenin sonunda, mayalanmış hamuru hafif unlanmış bir zemine alın ve top haline getirin. Hamuru 6 eşit parçaya bölün. Parçaları top haine getirip pişireceğiniz  ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye aktarın.

4. Hamurları streç filmle kaplayıp tepsi mayasının gelmesini sağlayın. Bunun için, 1 saat oda sıcaklığında bekletin.




5. Fırını önceden 220 derecede ısıtın.

6. Kalan yumurtayı çırpıp, mayalanmış hamurların üzerine fırça yardımıyla sürün.
Üzerine susam serpip, ısıtılmış fırında, üzeri kızarıncaya dek 20-25 dakika pişirin. 


Afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar