Lavantalı Şekersiz (Ballı) Limonata Tarifi


Yakınlarda, Isparta'nın Keçiborlu ilçesine bağlı Kuyucak Köyü'ne gittim ve Türkiye'deki bir güzellikle daha tanıştım: lavanta tarlaları... Meğerse, Fransa'nın lavanta tarlaları ile ünlü Provence bölgesine kadar gitmeye gerek yokmuş, bu güzellikleri görmek için. Umarım, aynen Aix-en-Provence'da gördüğüm gibi her açıdan değerlendirilir bu güzel lavanta tarlaları. Zira, Fransa, bu güzel tarlalardan, hem turizm hem de kozmetik alanlarında maksimum düzeyde fayda sağlıyor. 




O kadar güzel ki tarlalar... İnsan uzun uzun seyretmek istiyor. Ben de bol bol fotoğrafını çektim bu güzel tarlaların. "Lavanta balı var mı?" kapısını çaldığımız Kuyucak köylüleri bizi çok güzel misafir ettiler. Bana da demet demet lavanta hediye ettiler. Ben de o lavantaları eve getirip kuruttum. Şimdi tatlı ve içeceklerde kullanmayı düşünüyorum. İşte bu hoş kokulu lavantalı limonata tarifi de, " O lavantaları nasıl değerlendireyim acaba?" diye düşünürken ortaya çıktı. 


Malzemeler:

2 su bardağı içe suyu
Yarım su bardağı bal (Ben daha hoş aroması olması için, ben lavanta balı kullandım. Daha tatlı limonatalardan hoşlanıyorsanız, bal miktarını 1 su bardağına çıkartabilirsiniz)
2 yemek kaşığı kuru lavanta
3 adet orta bütüklükte limon 
1 adet lime (yeşil misket limonu- Bulamazsanız, limon adetini dörde çıkartabilirsiniz)
Arzuya göre, hoş bir aroma bırakması için 1 portakal
1 litre içme suyu

Servis etmek için

Buz küpleri 

Yapılışı: 

1. 2 su bardağı suyu bir sos tenceresinde kaynatın. Tencereyi ocaktan alıp içine balı ekleyin ve karıştırarak balın erimesini sağlayın. Şerbetin içine, lavantayı ekleyip karıştırın. Tencerenin kapağını kapatın ve bir kenara alın. Lavantaların demlenmesi için, yarım saat bekletin. Sürenin sonunda, şerbeti bir süzgeç yardımıyla süzün. 

2. Limonları bir limonluk yardımıyla sıkın ve süzülmüş şerbete ekleyip karıştırın. Şerbeti servis edeceğiniz sürahiye alıp üzerine 1 litre su ekleyin. Buzdolabında en az 5-6 saat bekletip buz küpleriyle servis edin. 

Afiyet olsun! 






















Yorumlar

Popüler Yayınlar