Köfteli Spagetti


Bizim evde, en sevilen makarna türü spagettidir. O yüzden, hem çocuklarım hem de eşim diğer makarna çeşitlerinden ziyade, her zaman spagetti yapmamı isterler. Ben ise, spagettiyi sade sevmem. Ketçabı da doğal bulmadığım için kullanmam. Bu yüzden, hem benim hem de çocukların seveceği bu tarif ortaya çıktı. Hem makarna hem de köfte... Daha ne olsun!

Bir de, eşim geçenlerde, erken Anneler Günü hediyesi olarak Kitchen Aid aldı. Çok merak ediyordum, Kitchen Aid'de yoğrulan köftelerin tadını. Zira köfteyi, hiçbir zaman kayınvalidem gibi güzel yoğuramam. Ama sanırım bu yoğurucu sayesinde onunkine yakın köftelerim oldu. :)


Malzemeler (4-5 kişilik):

Köfte için:

700 gr orta yağlı kıyma
1 orta boy soğan (Rendenin ince tarafıyla rendelenmiş
3-4 tepeleme yemek kaşığı galeta unu veya 1 ekmeğin rendelenmiş içi (Ben köftelerde galeta unu kullanıyorum. Daha pürüzsüz bir kıvamı oluyor)
1 yumurta
Kimyon
Karabiber
Toz kırmızı biber
Pul biber
Tuz ve dilediğiniz diğer baharatlar

Köfteyi kızartmak için:

2 yemek kaşığı sıvı yağ (Tercihen fındık yağı)


Spaghetti için:

1 paket spagetti (Ben Barilla marka kullandım)
3 litre su
tuz
Zeytinyağ

Köftenin sosu için: 

2-3 kaşık zeytinyağ
2-3 diş dövülmüş veya çok ince dilimlenmiş sarımsak
4-5 adet orta boy, olgun, rendelenmiş domates (Ben bu tarifte mevsimi olmadığı için, yazın hazırlamış olduğum 1 kavanoz domates sosunu kullandım)
Karabiber
Tuz
Arzuya göre, kuru veya ince kıyılmış taze fesleğen

Süslemek için:

Kıyılmış maydanoz


Yapılışı:

1. Öncelikle köfteyi hazırlamakla başlayın. Derin bir kaseye kıyma, rendelenmiş soğan, galeta unu, yumurta, kimyon, karabiber, toz kırmızı biber, pul biber, tuz ve dilediğiniz diğer baharatları alıp yoğurmaya başlayın (İyi bir köftenin sırrı, tüm malzeme iyice özdeşleşinceye kadar iyice yoğurmaktır).

2. Köfte hamurunu iyice yoğurduktan sonra küçük ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avuç içinizle yuvarlayın.

3. Yuvarlamış olduğunuz köfteleri en az yarım saat buzdolabında dinlendirin.

4. Bu arada, spagettiyi haşlamak için suyu büyük bir tencereye alıp tuz ve biraz zeytinyağ ekleyin ve kaynamaya bırakın. Su kaynamaya başlayınca, spagettileri kırmadan tencereye yerleştirin. 8-10 dk spagettileri haşlayın ve sürenin sonunda suyunu süzgeçle süzüp üzerine 1 su bardağı soğuk su dökün ve yine bu suyu süzün.

5. Spagettiler haşlanırken, köfteleri sıvı yağda çok yakmadan kızartın.

6. Bir yandan da, domates sosu hazırlayın (Ya da beni yaptığım gibi geçen yıldan hazırlamış olduğunuz 1 kavanoz domates sosunu kullanın). Zeytinyağını tavaya akıp üzerine sarımsakları ekleyin ve 1-2 defa çevirin. Ardından rendelenmiş domatesi, tuz  ve baharatları da ekleyip, domateslerin suyu az kalana dek pişirin. Ocağını altını kapatmadan köfteleri de domates sosunun içinde bulunduğu tavaya aktarın ve 1-2 dakika sos ile pişirin.

7. Haşlanmış spaghettileri, servis yapacağınız tabağa alın ve üzerine sosu ile beraber köfteleri aktarın. En üste de kıyılmış maydanoz serpip tabağı süsleyin. Servis aşamasında, hem spaghetti, hem de sos ve köftelerin sıcak olmasına özen gösterin.



Afiyet olsun!













Yorumlar

Popüler Yayınlar