Yumurta Bulutu




Bu tarifi çok önce,Flipboard görüp denenecekler listesine eklemiştim. Özellikle çocuklar için eğlenceli bir sunumu sahip olan bu tarifi ayrıca, diyette olanlara da öneriyorum. Zira içerisinde hiç yağ yok. Orjinal tarifte, yumurta akına parmesan peyniri de eklenmiş, ama ben ekledim. Dilerseniz, siz ekleyebilirsiniz. Gelelim, tarife... 

Malzemeler (2 kişilik- Kişi başına bir yumurta olarak düşünebilirsiniz. 

2 yumurta
Tuz


Yapılışı:

1. Fırını önceden 200 derecede ısıtın. Fırın tepsisine silikon mat veya yağlı kağıt yerleştirin (Ben silikon mat kullandım. Yağlı kağıt kullandığınızda, yumurtaları pişireceğiniz alanda biraz yağ kullanmanız gerekebilir yumurtaların yapışmaması için. Benim kullandığım mata yapışmadı yumurta akları). 

2. Yumurta aklarını ve sarılarını ayırın (Yumurtaların taze olmasına ve sarıların dağılmamasına dikkat edin). derin ve tercihen uzun bir çırpma kabına alıp bir çimdik tuz ile kar beyaz oluncaya ve üzerinde küçük tepecikler oluşuncaya dek blender veya mikser ile çırpın (Aynı beze (mereng) hamuru hazırlar gibi). 

3. Dilerseniz aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi silikon yumurta kalıplarının içine çırpılmış yumurta aklarını aktarın. 

Kalıp kullanmasanız da, dağılmıyor. Yumurta aklarının ortasına yumurta sarılarının sığabileceği büyüklükte çukurlar açın. Burada bir püf noktasına dikkat edin. Çukurların altına biraz yumurta akından koyun. Yani yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi tam çukur olmasın zira yumurta sarıları biraz yapıştı silikon mata ve yumurtaları piştikten sonra kaldırıp servis etmek biraz zor oldu. Aman ben yaptım, siz etmeyin. ;-)

4. Bu noktada iki şey yapabilirsiniz. Yumurtayı rafada, çiğe yakın seviyorsanız, önceden ısıtılmış fırında yumurta aklarını 3 dakika pişirin. Sonra fırın tepsisini çıkartıp, yumurta aklarının ortasındaki çukura yumurta sarılarını dikkatlice aktarın.





ve bu şekilde bir 3 dakika daha pişirin. 

Ya da, yumurta sarılarını daha fazla pişmiş seviyorsanız, yumurta aklarına ön pişirme yapmadan, akların ortasına sarıları en baştan aktarın ve 5-6 dakika pişirin. Dilerseniz, taze çekilmiş karabiber veya pulbiberle servis edebilirsiniz. 



İşte hepsi bu! 

Şimdiden afiyet olsun!




Yorumlar

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar