Çilekli Limonata


Şu sıcak yaz günlerinde hepimizin aradığı soğuk içecekler... Özellikle de meyve suları imdadımıza koşuyor. Ben bugün sizlere, tam da Ramazan sofralarına yakışacak serin bir tat sunmak istedim: çilekli limonata. İçerisinde hiç sanayi şekerinin bulunmadığı, benim sadece bal kullanarak yaptığım bu serin ve sağlıklı yaz içeceğini hepinize öneriyorum.


Malzemeler:



1 su bardağı sıcağa yakın su

Yarım su bardağı bal (Bal miktarı sizin arzunuza kalmış; daha tatlı olmasını istiyorsanız, 3/4 su bardağı ya da 1 su bardağı bal da kullanabilirsiniz)
300 gr temizlenmiş çilek
4 limonun suyu ve rendelenmiş kabuğu
3 su bardağı içme suyu ( Su miktarı sizin arzunuza kalmış; ben, servis ederken, bolca buz kullandığım için daha fazla su eklemek istemedim)

Servis etmek için:


Buz ve arzuya göre nane yaprakları


Yapılışı:

1. 1 su bardağı sıcağa yakın su ve balı hızlıca derin bir kasenin içinde, bal iyice suya karışana dek karıştırın.

2. 4 limonun suyunu ve rendelenmiş kabuğunu da ballı su karışımına ilave edin ve karıştırın.

3. Çilekleri bir mutfak robotu veya blender yardımıyla iyice ezin. Bal-su-limon karışımına ilave edin ve iyice karıştırın.

4. Hazırlanan karışımı bir süzgeç yardımıyla süzüp cam bir şişeye dökün (Çileğin posasının kalmasını istemiyorsanız, çok ince delikli süzgeç veya tülbent ile süzün. Ben bu tür meyve karışımlarını posalı tüketmeyi daha sağlıklı bulduğum için çok ince süzgeç kullanmıyorum). Buzdolabında iyice soğutun.



5. Soğumuş olan çilekli limonatayı arzuya göre buz küpleri ve nane yaprakları ile servis edin.





Afiyet olsun!

Yorumlar

  1. Eline saglik olsun. Miss gibi buzz gibi harika lezzet ❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
  2. Feyzacım ben bu görüntülere bayıldım, harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  3. Guzel gozuktugu gibi tadi da guzel ;) kactir limonata yapmak istiyordum, karsima bu guzel tarif cikinca ustune de piknik yapmaya karar verince, tarifi uygulamak sart oldu. Cok kisa surede yaptim, dinlendiremedim aslinda ama buna ragmen tadi cok guzeldi, herkese tattirdim ve herkes de begendi oyle diyim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ayse Gul,

      Ziyaretiniz ve begeniniz icin tesekkurler. :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Sevgili gül mutfagim,

      Ziyaretiniz ve begeniniz icin tesekkurler. :)

      Sil
    2. Sevgili gül mutfagim,

      Ziyaretiniz ve begeniniz icin tesekkurler. :)

      Sil
  5. Feyza hanımcım merhaba,
    dün akşam iftarda denedim ben bir miktar çileği arttırdım, bolca buz ile tek kelime ile süper bir ferahlatıcı içecek oldu , elinize yüreğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sibel Hanım,

      Ziyaretiniz ve begeniniz icin çok tesekkurler. :) Rica ederim.

      Sil
    2. Sevgili Sibel Hanım,

      Ziyaretiniz ve begeniniz icin çok tesekkurler. :) Rica ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar