SÜTLÜ KEREVİZ ÇORBASI




Kerevizi daha önce, portakallı ve zeytinyağlı pişirip blogumda yayınlamıştım. Çorba yapmaya gelince, diğer sebzelerle beraber pişirip çorba da yapmıştım ama sebze olarak sadece kereviz kullandığım bir tarif denememiştim. Twitter'da Oktay Usta'daki "Kimyonlu Kereviz Çorbası"nı görünce denemeye karar verdim ve ortaya benim yorumumla bu tarif çıktı. Özellikle, çocuklara nasıl kereviz yediririm diye düşünen annelere öneriyorum bu çorbayı, bu soğuk kış günlerinde. ;-)


Malzemeler:

1 büyük ya da 2 küçük kereviz

su b. süt
1 küçük soğan 
su bardağı tavuk suyu
1 çorba kaşığı tereyağı
çorba kaşığı un 
diş sarımsak
Tuz 
Su 
ÜZERİ İÇİN:
Yarım tatlı kaşığı salça
Yarım çay kaşığı kimyon
sıvıyağ
1. Kerevizlerin kabuklarını soyup küçük küpler halinde doğrayı

2. Tencereye kerevizleri koyun.  Üzerini geçecek kadar su koyup, haşlayın. 

3. Soğanı küp küp doğrayın. Sarımsağı ince kıyın. Ayrı bir tencereye tereyağını koyun. Tereyağı eridikten sonra, üzerine unu ekleyip 1-2 dk kavurun. 

4. Unun kokusu çıktıktan sonra, üzerine doğradığımız soğan ve sarımsağı ilave edin. Kavurmaya devam edin. Soğanlar pembeleştikten sonra soğuk tavuk suyunu ve soğuk sütü döküp karıştırın. 

5 Ardından üzerine haşladığınız kerevizleri, suyuyla (Su miktarı 1 su bardağını aşmasın) birlikte çorba tenceresine ilave edin. Kaynamaya bırakın. Çorba kaynadıktan sonra tuzunu serpin. Ocağı söndürüp çorbayı blendırdan geçirin. Eğer kıvamı koyu ise, biraz daha sıcak su ekleyin. Çorba özdeşleşene kadar 5-6 dakika kadar yeniden kaynatın. 

6. Diğer taraftan, çorbanın üzeri için sosunu hazırlamaya başlayın. Küçük bir tavaya 1 yemek kaşığı sıvıyağı dökün. Üzerine salçayı alıp, kavurun. Üzerine kimyonu ilave edip, karıştırın. 

7. Kaynayan çorbanın altını kapatıp, servis kasesine boşaltın. Üzerine de hazırladığınız sosu gezdirerek dökün. Sıcak olarak servis edin. 


Afiyet olsun! 

Yorumlar

Popüler Yayınlar