Scones Tarifi


Scones, İngilizlerin, daha çok beş çayında, tükettiği küçük ekmekçikler. Ben kahvaltı için yapmayı tercih ettim. Tadı ne tatlı, ne de tuzlu. Özellikle de, reçel ile iyi giden bir lezzet. Kahvaltı için farklı bir seçenek arayanlar için ideal. 
Benim birkaç değişiklik yaptığım orjinal tarif, BBC'nin sitesinde

Malzemeler:

275 gr un. 
Yarım çay kaşığı tuz 
20 gr.(1 yemek kaşığı) pudra şekeri 
Yarım paket kabartma tozu
55 gr. tereyağı (küp küp kesilmiş, buzdolabından çıkartılmış soğuk tereyağı)
150 ml süt

Arzuya göre: 

Yaban mersini, kuru üzüm, küçük parçalara ayrılmış kuru kayısı

Üzerine:

Az miktar (1-2 yemek kaşığı süt)

Yapılışı:

1. Un, tuz, pudra şekeri ve kabartma tozunu derin bir kapta karıştırın. Üzerine küp küp kesilmiş soğuk tereyağını ekleyip parmak uçlarınızla una yedirmeye çalışın (Aynı un kurabiyesinde olduğu gibi, toparlaması zor bir un karışımı olacak). Eğer, bu ekmekçiklerin içine yaban mersini, kuru üzüm gibi kuru meyveler eklemek istiyorsanız, onları da kuru malzemelerle karıştırın. 

2. Ardından sütü ekleyip, gelişi güzel yoğurun (İyi scones yapmanın püf noktası, hamuru çok fazla yoğurmamak). 

3. Ardından, oklava veya merdane olmadan, ellerinizle hamuru 1,5-2 cm kalınlığında açın. Hamuru, bir bardağın ağzı yardımıyla yuvarlak şeklinde kesin. Kestiğiniz yuvarlakların üzerine süt sürüp, önceden ısıtılmış 220 derece fırında 12-15 dk pişirin. 

Afiyet olsun!






Yorumlar

  1. Aaaa bunu bilmiyordum,zeytinli ekmekler diye eydiğim şeyler vardı ama bu özelliğini bilmiyordum sayenizde öğrendim!
    Londra'ya dilerim tekrar (çok çok özledim de)gidersem daha dikkat edeceğim:-)Hatta poşetli paketlerde alırdım bunlardan.Deneyeceğim en yakın zamanda,ellerinize sağlık teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar