Lor Yapımı Denemeleri

 

Şu sıralar evde peynir yapımına takmış bulunmaktayım. Açıkçası evde bebek olunca, "Ne kadar doğal, o kadar iyi." diye düşünüyorum ve bu yüzden de taaa Gökçeada'dan gelen organik sütün ziyan olmaması için lor peyniri yapmak istedim. Nette değişik tarifler bulup denedim. İlk tarif çok sıklıkla yapılan sütün sirke-limon suyu karışımı ile kestirilmesinden oluşuyor.

Lor Peyniri- Deneme 1

Malzemeler:

700 ml günlük organik süt
2 tatlı kaşığı elma sirkesi
2 tatlı kaşığı limon suyu
Tuz

Yapılışı:

1- Sütü ocağa alıp kaynamaya bırakın.

2- Tam kaynamaya başlayacakken sirke ve limon suyunu ekleyin.

3- 10 dk daha kaynatın. Hemen kesildiğini göreceksiniz. Suyun üzerinde oluşan kesikler peynirinizi oluşturacak.

4- Peynirli suyunuzu soğutun. Bu sürede sakın karıştırmayın. İnce süzgecinizden geçirin(Burada süzülen suyu sakın atmayın-çok besleyici olan peynir altı suyu elde edeceksiniz) ve tuzlayın*. Temiz, beyaz mutfak tülbentinize sarıp bir yere asın, 2 saat tamamen süzülmesini bekleyin(Benim peynirim az olduğu sadece tel süzgeçten geçirdim).

*Eğer loru tatlı veya kurabiye yapımında kullanacaksanız, tuzlamayın.


Yukarıda anlattığım peyniri yaptığımda oluşan peynir altı suyuyla da ikinci lor denememi yaptım. Bir blogda bulduğum bu lor peynirinin tarifi de şöyle:
 

Lor Peyniri- Deneme 2

Malzemeler:

Yarım litre peynir altı suyu
Yarım su bardağı (mümkünse ekşi) yoğurt

Yapılışı:

1-Peynir altı suyunu tencereye koyup kaynamaya bırakın.

2- Kaynamaya başladığı anda yoğurdunu döküp yenide kaynamaya çıkana kadar bekleyin. Kaynamaya başlayınca altını kapatın.

3- 1 saat kadar bekleyin ki kesilen lor tamamen üstte biriksin. Üstte biriken loru kevgirle bir süzeğe alın yada suyuyla beraber süzeğe dökün. 1-2 saat sonra lorunuz hazır; afiyet olsun.

Benim peynir altı suyum az olduğu için 2. denememde çok az lor elde ettim. Bu denememde elde ettiğim suyla da yeni bir ekmek daha yaptım. O tarif de çok yakında sizlerle... :)

Peki hangi lor daha lezzetli oldu diye sorarsaniz, benim damak tadima gore ikincisi. İkinci lor peynirinin daha eksimsi, daha peynire benzeyen bir tadi oldu. Birinci ise, de daha tatliydi. Acikcasi, ben birincisini tuzlamayip, daha once yaptigim Damla Sakizli Lor Kurabiyesinde kullanmayi tercih edebilirim. Tuzlu halini de daha önce yaptığım Kahvaltılık Lorveya Peynirli Lokmada kullanabilirim. O tariflere bakmak isterseniz, tarif isimlerinin üzerine tıklamanız yeterli :)

Yorumlar

  1. canım eline sağlık bende loruumu kendim yaparım aklıma düşürdün yayınlanmamış lor peyniri resimlerim var
    ellerin dert görmesin bende beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel sozlerin ve ziyaretin icin tesekkurler :)

      Sil
  2. Feyzacım benim de lor denemelerim olmuştu. İlk denememi babannemin tavsiyesiyle yaptım. Yarım yağlı hazır yoğurt almıştım ve oldukça cıvık bir kıvamdaydı. O yoğurdu bol ca suyla sulandırıp kaynattık ve bolca lor elde ettik. Bir diğer denemeler de ev yoğurdundandı. Bazen ısıyı ayarlayamayınca kesilmiş süt gibi olur ev yoğurdu. Oğlumun ek gıdaya geçişinde her gün yoğurt mayalıyordum ve bazen denk gelmiyordu. Ben de onları değerlendirip lor yapmıştım. Börekte harika oluyor:) Senin de denemelerin çok güzel gözüküyor. Ellerine sağlık. Zevkle takip ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız,
      Sanırım tanışıyoruz ama ismini yazmadığın için isminle hitap edemiyorum :( Ben de senin yaptığın gibi bir dahaki denememi yoğurdu kaynatarak yapayım. Bakalım nasıl olacak? Aslında eskiden insanların her türlü yiyeceği daha iyi değerlendirdiğini düşünüyorum. Şimdi her şey bol, maalesef israf çok. Ama eskiden sanki daha zormuş malzemeye, gıdaya ulaşmak. Anneannelerimiz, babaannelerimiz ellerindeki sütleri yoğurtları değerlendirirlermiş böyle lor, peynir yaparak.
      Takip etmeye devam et, ama ismini de yaz olur mu?
      Sevgiler..

      Sil
  3. Feyzacım ben Cevriye. Ama maalesef sadece anonim olarak gönderebiliyorum gönderileri. Diğerlerini beceremedim:(

    YanıtlaSil
  4. Cevriyeciğim,
    Bir dahakine adsız/anonim de göndersen, ismini yazmayı unutma, tamam mı? ;)

    YanıtlaSil
  5. Feyzacim,lor yapimini da deneyecegim.özellikle ikincisini hic duymamistim.burada istedigimiz gibi lor bulamiyoruz cünkü.ellerine saglik...Nefise:))

    YanıtlaSil
  6. Nefiseciğim, denersen, afiyet olsun! :) yurdışında lor, daha çok ricotta peyniri olarak biliniyor. İstersen onu bir alıp dene :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar