Çilekli Kedidili Pastası


Bu pastayı, iki gün önce 11 yaşına giren kızımın doğumgünü için hazırladım. Oldukça hafif ve bereketli bir tarif:) Tarif için Ab-i Hayat'a teşekkürler!

Malzemeler:

1 paket kedidili pastası (Paketin icinde 24 tane vardı; ben hepsini kullandım)


Arasına ve üzerine çilek

Kreması için:

4 su bardağı süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı tereyağı

Yapılisı:

1. Derin bir tencerenin içerisine süt, şeker ve unu alıp karıştırarak kısık ateşte pişirin.

2. Muhallebi pişince ocaktan alın tereyağı ve vanilyayı ekleyip karıştırın.

3. Kedidili biskuvileri bir tarafından 2 cm kadar kesin (Bu işlem, biskuvilerin kalıbın içerisinde daha düzgün durmasını sağlayacak). Servis tabağınıza 28 cm veya 26cm'lik kelepçeli kek kalıbınızı alın ve kalıbın kenarlarina sütle ıslatılmış kedidili bisküvilerini dizin.

4. En alta sıcak kremanın yarısını yayın; üzerine kestiğiniz bisküvilerden kalan parçaları dizin. Doğranmış çilekleri de biskuvilerin uzerine yerleştirin.

6. Çileklerin üzerine kalan kremayı yayın ve soğumasını bekleyin.

7. Oda sıcaklığına gelen kremayı buzdolabında en az 4–5 saat bekletin.

8. En üste yıkanmış, suyu tamamen süzülmüş ve kurulanmış çilekleri dilimleyin ve pastayı isteğinize göre (hindistancevizi, rendelenmiş beyaz çikolata veya toz fıstık ile) süsleyin (Ben kızımın doğumgünü için yaptığımdan rendelenmiş beyaz çikolata ile 11 yazmaya çalıştım:)).


9. En son servis etmeden önce kalıbın kelepçesini açıp, daha şık durması için kurdele ile bağlayın.

Afiyet olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar