TAVUK ETLİ PATLICAN-PATATES YEMEĞİ



Çok lezzetli, yapımı kolay bir tencere yemeği. Yiyen herkesi anne lezzetine götürecek olan bu yemeğin orjinal tarifi Oktay Usta'ya ait. Ben tarifi Böcüruk'ten aldım, kendime göre uyarladım.

Malzemeler :

2 adet kemer patlıcan
2 adet patates
2-3 adet orta boy domates
5 parça kemiksiz tavuk bonfile ya da but eti (Ben bonfile kullandim)
6 diş sarmısak
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı salça
1 bardak su
Birer çay kaşığı kırmızıbiber, karabiber, kekik
1 tatlı kaşığı kadar tuz

Yapılışı :

1. Tavuk etini baharatlarla harmanlayın.

2. Patlıcanları alaca soyup, ince ve yuvarlak doğrayıp, tuzlu suda bekletip yıkayın. Patatesleri de soyduktan sonra yuvarlak dilimleyin. Domatesleri de aynı şekilde yuvarlak dilimler halinde hazırlayın.

3. Teflon bir tencereye zeytinyağını koyup, 1 dilim patlıcan, patates, domates ve 1 parça tavuk şeklinde dizin. Artan patlıcan, patates ve domatesleri de tekrar üstüne dizip, soyulmuş dilimlenmiş sarmısakları da koyun. Ben normalde patatesli yapardım bu yemeği, ama bu kez sadece patlıcanla yaptım. 

 

4. 1 bardak sıcak suda ezdiğiniz salçayı da yemeğe ilave edin (Eğer sadece patlıcan ile yapacaksanız bu yemeği yarım su bardağı su kullanın). 


Tuzunu serpin ve tavuk etleri yumuşayıp pişene kadar yemeği orta ateşte pişirin. Dilerseniz fırında da pişirebilirsiniz (Ben ilkönce, ocakta pişirdim. Bir 10-15 dk da tencerenin kapağını açıp fırında pişirdim). 





Afiyet olsun!

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık ve afiyet şeker olsun:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Tarif için teşekkürler!

    YanıtlaSil
  3. çok guzel oldu tarif için ugraşıp emek verenlere cok tesekkürler

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Adsiz, Isminizi yazsaydiniz daha iyi olurdu ama... Begenmenize sevindim:))

    YanıtlaSil
  5. Evde çok az patlıcan vardı yanına bir de patates eklesem olur mu ki diye nette gezinirken sayfana rastladım yine Feyza'cım:) Yalnız ben tavuk etiyle değil, kırmızı etle yapacağım, bakalım nasıl olacak? Teşekkürler tarif için..

    YanıtlaSil
  6. Canim, kirmizi etle pisirdiginde etler pismeyebilir. Cunku bu yemekte hersey cigden konuldugu icin, etin sebzeler gibi cabuk pisen bir cesit olmasi gerekiyor. Yani, kirmizi ete on pisme islemi, haslama veya kavurma, uygulaman gerekiyor. Afiyet olsun simdiden.

    YanıtlaSil
  7. Bu aksamki menu yanina sehriyeli pirinc pilavi bide salsta ya da cacik ama bence cacik patlicanla cok daha lezzetli oluyor.elinize saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yelda Hanim,
      Tesekkurler, ziyaretiniz icin. :)

      Sil
  8. Şimdi yemeği hazırladım ancak soğansız olması bana biraz düşündürücü geliyor. Acaba soğanı kavurup salçalı bir karışım hazırlayıp üstüne döksem mi diye düşünüyorum. Ne dersiniz ?

    Sevgiler Banu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Banu Hanim,

      Sarimsak yeterince tat katiyor. Bana gore bu haliyle guzel, ama dilerseniz sogan da katabilirsiniz. Sizin damak tadiniza kalmis.

      Sevgiler,

      Sil
  9. Görüp yorum bile yazmışım ve, tabii hafızamın azizliğine uğradım yine.Birara bu tarifi tekrar yapmalıyım.Tarifi çok güzel yorumlamışsın ellerine sağlık :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Elvan,
    Ziyaretin için de tarifin için de çok teşekkürler. :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar